Hoe verhelp ik vervorming van het microfoongeluid bij een tablet TAB S7 5G?

Als ik via Zoom contact maak met een leerling om op afstand pianoles te geven dan hoor ik haar stem helder en duidelijk maar zodra zijn wat speelt hoor ik de pianoklanken ernstig verstoord (kloink, kloink). Bij andere leerlingen komt de pianoklank en stem wel duidelijk door. De leerlinge gebruikt een Samsung Galaxy TAB S7 5G tablet. Weet iemand een oplossing? Bij voorbaat dank!

4 maanden geleden
in: Hardware
1.1K
Sauter
4 maanden geleden
We hebben geexperimenteerd met verschillende afstanden tussen de tablet en de piano, dichtbij en veraf, maar dat maakt geen verschil, het piano geluid blijft even vervormd.
Inekez1
4 maanden geleden
Vraag eens aan je andere leerlingen, bij wie het geluid wel goed is, waar en hoe zij de tablet of telefoon zetten, of leggen. Op de piano, of juist los van de piano? Afstand? Wel of geen hoesje om de tablet, die mogelijk de microfoon bedekt? De mic van de tablet is niet instelbaar. De software is erop gericht om juist achtergrondgeluiden te dempen en spraak helder weer te geven. Dat is niet softwarematig aan te passen. Misschien is het een oplossing om een aparte mic aan te sluiten, dat daarmee gewoon alle geluiden doorkomen en dat stukje software wordt omzeild die de achtergrondgeluiden (= alles dat niet op spraak lijkt) probeert te dempen. Anders proberen om via een laptop of smartphone te communiceren in plaats van die tablet.
TurfGraver
4 maanden geleden
Check of Zoom niet ingesteld is om achtergrond geluiden te dempen.

Geef als eerste antwoord