Krijg ik m’n bestanden weer terug als het scherm van m’n macbook wordt gerepareerd?

Goedendag,

Ik deed m’n laptop open zag dat er een barst zit in m’n scherm. Echter, de barst zit aan de binnenkant van m’n scherm, als de laptop uitgaat verdwijnt de barst namelijk. Ik baal hier zo van; raak ik nu niet mijn bestanden kwijt? Of is alles weer zoals normaal als ‘ie wordt gerepareerd? Ik heb de MacBook bij CoolBlue gekocht 1,5 jaar geleden.

een jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dat hangt ervan af waar je hem laat repareren, meestal wordt de laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen wat betekent dat jouw bestanden worden verwijderd, daarom kan je het beste even al je bestanden op een usb stick of een externe harde schijf zetten voordat je hem laat repareren (ik neem aan dat hij nog aan gaat zodat je dat kan doen). Als hij al bij een reparatiecentrum is, kan je het beste even bellen met de vraag of ze je bestanden willen bewaren. In principe is het voor een schermreparatie niet nodig om de bestanden te verwijderen, maar sommige reparatiecentra doen dit standaard als er een apparaat binnenkomt, dat is mij tenminste verteld toen ik de behuizing van het scherm van mijn laptop wilde laten repareren. Als je bedoelt of je nu al je bestanden al kwijt bent omdat er een barst in je scherm zit, dan is dat waarschijnlijk niet zo, omdat je schermfunctionaliteit niet de opgeslagen bestanden aantast.
een jaar geleden
Ja, als het scherm van je Macbook wordt gerepareerd, zullen je bestanden nog steeds op je computer aanwezig zijn. Als je een back-up hebt gemaakt, kun je deze ook gebruiken om je bestanden terug te krijgen.
9 maanden geleden