Waarom doet mijn geluid het niet meer op mijn windows 10 laptop?

sinds vandaag doet mijn geluid het niet meer op mijn laptop. ook bv. bij het verwijderen van een usb-stick hoor ik geen geluidje meer. opnieuw opstarten heeft geen zin en ook staat het geluid niet gedempt. ik heb vandaag wel geprobeerd een aantal kabels aan te sluiten op mijn laptop om extern geluid te krijgen waarna deze uitviel, kan het hier aanliggen? en hoe fix ik dit weer?

2 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (1)

Heb je al bij de instellingen van je geluid gekeken? Ik bedoel niet je volume.
Maar als je naar je instellingen gaat, en dan de instellingen onder "systeem", dan kan je ook de instellingen voor je geluid selecteren.
Daar kan je onder andere ook je uitvoerapparaat kiezen, Bij mijn eigen laptop heb ik alleen als optie de speakers van mijn laptop, omdat ik niets anders heb aangesloten. Mogelijk is bij jouw laptop, nadat je bezig bent geweest met extern geluid, niet meer de speakers van je laptop geselecteerd. Dan zou je hier niet weer de speakers van je laptop moeten selecteren.
Als dit niet werkt, heb je onder deze instellingen ook de optie "Probleem oplossen". Misschien dat dit je dan verder helpt.
2 jaar geleden
Parra187
2 jaar geleden
bedankt, maar dit was het helaas toch niet
AnnBoo8146
2 jaar geleden
@Parra187, jammer dat dit niet werkt.
Misschien dat deze helppagina van Microsoft je verder kan helpen:
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/geluidsproblemen-in-windows-10-oplossen-73025246-b61c-40fb-671a-2535c7cd56c8