Blijven er data en gegevens op een pc staan als de harde schijf eruit is?

Hallo

Ik heb een desktop zonder HDD (die is vernietigd).
Stel dag ik er een SSD insteek met Windows, is er dan nog een manier om data en gegevens van het ‘vorig leven’ van de desktop terug te vinden? Ergens in de RAM of BIOS? Wellicht niet, maar misschien zijn er andere (kleine) opslagplaatsen in een desktop dat ik over het hoofd zie.

Alvast bedankt!

3 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (1)

Nee.

Behalve als er nog een cd of dvd is achtergebleven met data in de dvd-drive. Of een geheugenstick in de USB of kaartlezer.

RAM geheugen is leeg als de PC volledig is uitgezet.

BIOS bevat nog Hardware gegevens, waaronder ook wijzigingen om het systeem te overclocken. CMOS batterij eruit een uurtje en dan is deze ook gereset naar fabriekswaarden.