Is een SSD schijf met M2 aansluiting uit te lezen?

Mijn computer werkt niet meer en zowel de SSD als SATA schijf lijken de geest te hebben gegeven. Nu kunnen we de SATA nog wel aansluiten, maar lukt het niet om de SSD ergens op aan te sluiten om uit te lezen. Deze lijkt namelijk ingebouwd in het moederbord en is verbonden met een M2(?) aansluiting.

Zijn er manieren om deze te ontkoppelen en verloopstekkertjes om toch een poging te doen?

5 jaar geleden
in: Hardware
8.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Waarom werkt je PC niet meer? Wat is het eerste probleem waar je tegenaan loopt?
wilkers
5 jaar geleden
Ik krijg een Acer logo te zien en een wieltje dat draait. Ik kan nog wel in de bios instellingen komen, maar verder ook niet. Ook de D:\ schijf lijkt corrupt geraakt.
LeonardN
5 jaar geleden
Als je een USB stick hebt zou ik even een Linux USB maken.
https://rufus.ie/nl_NL.html
Je kan dan opstarten van de USB en gewoon al je schijven inkijken.

Antwoorden (1)

Ja. Gewoon het moederbord blootleggen en de M2-aansluiting/drive vinden en deze ontkoppelen en in een PC plaatsen met m2-aansluiting.
Mocht de desktop waarin je de M2kaart wil plaatsen GEEN m2-aansluiting hebben dan is er deze oplossing:
https://www.allekabels.nl/nieuwe-producten/7184/1448066/pci-kaart-icybox-2x-m.2-ssd-sata3-pcie-x4-host.html?gclid=CjwKCAjwwtTmBRBqEiwA-b6c_8Qs5u9O7STyCQI9JRaonSZiq-yKIIniWBX31mi1IU2umWYfM-JkbhoCEQIQAvD_BwE
---
Hier een laptop waarbij de m2 wordt ingeschroefd.
https://youtu.be/Bb1eqEChLVA?t=120
Toegevoegd op 10 mei 2019 19:17: tekst
Plaatje bij antwoord
LeonardN
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Van een m2 drive die niet van het moederbord los te koppelen is heb ik nog niet gehoord.