Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik .mod naar .avi (of andere bestanden) conventeren?

IK ben al een tijdje aan het sukkelen met mij JVC camera (Everio) maar dit maakt alleen maar .mod-bestanden. Heb je een (gratis) programma (zonder reclame) of is er een andere manier?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoi Quintyn, dit antwoord heb ik ook lang gezocht omdat ik hetzelfde probleem had. Het is simpeler dan je denkt.

1) Zorg dat je je extensie niet verborgen hebt.
2) Wijzig de .mod in .mpg.

Succes!

PS: Heb toevallig dezelfde camera type.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan het zelfs in .avi veranderen ;). Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Welke software gebruik je om de gegevens van de JVC camera te laden naar de PC? Dit videobestand zou als je de software van JVC gebruikt automatisch als .MPG (wat wel zeer generiek is) op je PC terecht moeten komen. Op de geheugenstick in deze camera staat het inderdaad als .MOD er op. Advies: De software gebruiken die bij de camera geleverd werd.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarmee kan je alleen een film mee in elkaar zetten, maar niet conventeren. Als ik het om mijn laptop zet, blijft het gewoon als een .mod-bestand staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Quintyn, gebruik je Cyberlink Powerdirector, of een ander softwareprogramma?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cyberlink Powerdirector, helemaal gelijk! Maar ik wil niet een hele film achter elkaar, vandaar dat ik het hier vraag. Maar Cyberlink, klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
.mod is JVC's eigen bestandsformaat, ik denk niet dat converters hiervoor zomaar op internet te vinden zullen zijn.
Als het goed is heeft u bij de aanschaf van de Everio een CD-ROM gekregen waar Cyberlink PowerDirector of een ander softwarepakket opstaat. Met deze software kunt u de .mod-bestanden inladen, bewerken waar nodig, en exporteren naar bepaalde andere formaten. De handleiding zit er als het goed is ook bij. Dit is niet gratis, maar omdat u de camera gekocht heeft, heeft u hier reeds voor betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding