Hoe duur word de nieuwe CPU van AMD?

AMD heeft dus een nieuwe CPU aangekondigd op twitter.
AMD staat bekend om de goed functioneerende componeneten voor een relatief lage prijs.
Nu ben ik benieuwd wat deze 16 core en 32 threads CPU nu gaat kosten.

( Zelf heb ik geprobeert om hierachter te komen, maar geen resultaat. )

Hoe duur word de nieuwe CPU van AMD?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"AMD staat bekend om de goed functioneerende componeneten voor een relatief lage prijs." AMD staat bekend om relatief goede componenten voor een lage prijs. Want als het echt goed was dan hadden ze een veel betere pro-positie in server markt / desktop markt / gfx kaart markt... en in alle drie markten is dat tanende.

Antwoorden (2)

Het ding wordt een stuk goedkoper dan de vergelijkbare CPU van Intel, dat is het enige dat tot nog toe bekend is. Ik heb wat dollarbedragen gezien, maar de vraag is wat gaat het kosten in Europa en wat gaat een passen mama-bord kosten. Een ruwe schatting vanuit de dollars is dat de duurste € 575,- tot de goedkoopste € 200,- gaan worden. Ik ga er vanuit dat de motherboards in de zelfde prijsklassen zullen vallen als vergelijkbare Intel-borden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je de duurste CPU plus het duurste mama-bord met maximaal mem enz. plus een leuk kastje met wat leuke spulletjes erbij neemt, ja, maar het hoeft niet. Als je het duurste van Intel er mee vergelijkt... die spullen zijn ook best prijzig. Ik heb hier in Zweden even rond gekeken: Ruim 1000,-: Uppgraderingspaket - AMD Ryzen 1800X
8-core 3,6 GHz, Asus AM4 Crosshair VI Hero X370, 16GB DDR4 2400 MHz. En dan vervang je de spullen in een bestaande PC.
(Dit is dus de duurste AMD Ryzen met de duurste enz.)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Enkel de 16/32 CPU gaat al 999 dollar kosten (vaak vertaald dat zich naar 999 euro ongeacht de koers die een gunstigere prijs logisch maakt.)
Zoals al voorspeld rond de 1000 euro (dollar) voor het 16/32 model.

http://www.anandtech.com/show/11636/amd-ryzen-threadripper-1920x-1950x-16-cores-4g-turbo-799-999-usd

Toegevoegd na 16 uur:
Dus ook al is het 999 dollar, en is dat omgerekend geen 999 euro, in de praktijk komt het vaak neer op hetzelfde dollar bedrag als euro bedrag.