Welke CPU gebruiken voor hashen van bestanden?

Beste lezers, ik heb een vraag waar ik zelf niet aan uitkom. Ik wil bij een familielid een pc neerzetten. Ik wil de pc alleen gebruiken voor het hashen en checken van bestanden die daar op een NAS staan. Ik heb de keus uit deze twee mini pc's:

https://www.bol.com/nl/p/intel-compute-stick-stk1aw32sc-mini-pc/9200000055981590/?suggestionType=typedsearch

https://www.bol.com/nl/p/informatique-inhome-mini/9200000063890556/?suggestionType=typedsearch

Een duidelijk verschil is de prijs, het gaat om een verschil van ongeveer € 300.

Bij de Intel Compute Stick wil ik een USB 3.0 naar LAN adapter kopen zodat ik het bedraad kan aansluiten.

De verschillen zijn vooral het CPU. De Intel Compute Stick heeft een Intel Atom Z8300. De Mini-PC een Intel Core i3 6100U.

Software wat ik ga gebruiken voor het hashen en verifieren is: IgorWare Hasher die de MD5, SHA-1 en CRC hash-algorithmes tegelijk gebruikt.

6 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

De Atom is ongetwijfeld langzamer, maar heb je haast?