Werkt het om een Server te bouwen waarop verschillende VM's Draaien?

Binnenkort ga ik van mijn oude PC een server maken alleen mijn grootste probleem is dat ik verschillende dingen erop wil draaien: Minecraft Server, Teamspeak Server, VPN Server, CSGO server, MySQL server en Bitcoin Node.
Wat is de beste manier om dit te draaien? Dit omdat de ene alleen op Linux werkt en de andere op windows. Is het dan het makelijkst om een Host systeem te draaien met Server 2016 met daarop voor elke server ze eigen VM.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (1)

Ja dat werkt prima zelfs! Ik zou kiezen voor Linux als host, en dan met virtualbox de VM's maken omdat VM ESXi een betaalde oplossing is. Voor elke logische core -1 een VM, en die Bitcoin node zou ik vergeten...echt zonde van de moeite.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf krijg ik vanuit school ivm mijn opleiding gratis VMware, kan ik dit ook gebruiken?
De server die ik ga gebruiken heef teen FX6300 en 8gb ram (ik ga dit uibreiden)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb nu VMware vSphere 6 Enterprise Plus gedownload alleen heb ik geen idee welke ik moet installeren op de server. Hieronder een gyazo screenshot:
https://gyazo.com/324a47446b7381d6a23c41ee2aa42398
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De VMVisor(vSphere Hypervisor) is de server...en die andere is voor de clients... Ik moet je waarschuwen dat VM Enterprise achtige oplossingen zoals jij nu voorstelt erg moeilijk te configureren zijn(shared virtual resources) Ik zou makkelijk beginnen zoals ik al beschreef, eenmaal ingericht kun je die VirtualBox VM's eenvoudig als ova exporteren en naar de VM Hypervisor wereld brengen...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Standaard heeft WindowsServer2016 ook HyperV is dit niet gewoon het makelijkst. Ik maak me vooral zorgen dat de VM's niet buiten me netwerk bereikt kunnen worden. :(
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Windows server 2016 zit zwaar in de overhead... Wat je eigenlijk wil is 'lean & mean' en dan is Linux je enige optie... Koop een quad port ethernet, of neem twee losse kaarten, je kunt virtueel voor meerdere VM's dezelfde ethernetkaart toewijzen maar kunnen ze elkaar niet 'zien'. Maar door meerdere NIC's te gebruiken en die in de echte wereld met een switch te verbinden lukt dat truukje wel. Anders moet je naar een VM ESXi met een virtuele switch (via een 10Gb ethernet kaartje) Maar dan heb je nog heel wat avondjes zelfstudie voor de boeg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stel ik heb ubuntu als host image, en daarop draaiend VMWare/Virtualbox. Op de server draait 1 Windows 7 VM voor bijvoorbeeld de Minecraft server. Hoef ik dan alleen in me router de poorten open te zetten van het IP dat de VM Gebruikt?
OF moet ik nog veeel meer instellen. Het gaat me voornamelijk om dat de Minecraft Server gewoon buiten me netwerk bereikbaar is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stel dat jouw host Ubuntu met één ethernet kaart maar daarop één ethernet adres. En je maakt een VM aan die natted is via de virtuele NIC dan gaat het verkeer nog steeds over het oorspronkelijke IP van Ubuntu naar buiten. Beter is dan bij VirtualBox om voor Bridged te kiezen, dan krijgt je client zo'n zelfde adres in de range van je host, en dan kun je op de router veel beter de scheiding aanbrengen, en als je dat adres in de DMZ plaatst ben je helemaal het mannetje(!)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe werkt dit dan met meerdere Vm's?
Allemaal bridged instellen?
Of heeft elke VM ze eigen ethernet poort nodig