Hoe kan ik het beste inktcartridge vullen zwart HP cartridge en HP kleur-cartridge

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Het is een heel simpel klusje, omdat ik het al vele jaren doe.
Met een scherp standing mesje snijd je voorzichtig het dekseltje van de kleuren cartridge.
Daaronder zitten kamertjes met watjes, en je ziet aan de kleur van het watje al, welke kleur je moet gebruiken.
Je vult het spuitje met de juiste kleur, en je spuit heel voorzichtig de vloeistof in het watje.
Zo doe je dat met alle kamertjes.
Als je de zwarte cartridge gaat vullen kun je volstaan om een gaatje in het deksel te boren, want er zit immers maar een kleur onder.
Je kunt het spuitmondje van de spuit door het gaatje steken, om de cartridge te vullen.
Als alles gevuld is, doe je het dekseltje er weer op, en plak je hem vast met een klein plakbandje.
Vervolgens neem je een papieren zakdoekje, en je stempelt de cartridges op het zakdoekje.
Zo kun je controleren of alle kleuren het goed doen.
Ik geef wel het advies om de cartridges zo snel mogelijk te vullen, anders gaan de spuitmondjes opdrogen, en werkt het vullen ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is ontzettend vervelend klusje met een hoop geknoei.
Als je navul-inkt koopt, krijg je de gebruiksaanwijzing en een soort injectiespuiten om dat karweitje tot een einde te brengen. Je kunt beter naar een navulshop gaan, dat scheelt je een hoop geknoei.
AWM
14 jaar geleden
Er zijn vulsetjes in de handel, maar zelf geef ik de voorkeur aan nieuwe originele. Ik heb ook ge-experimenteerd met imitatie, maar het mooiste printwerk kreeg ik toch met originele cartridges. Bij imitatie kreeg ik geregeld een regel met scheve letters, of een onscherpe regel. Vooral voor het schoolwerk van mijn kinderen ben ik toch maar overgegaan op de (wel wat duurdere) originele cartridges.
jc54
14 jaar geleden
Je kunt het beste bij een vul winkel laten doen. Kost niet meer als 5 euro. Als je het zelf doet kun je het zakje ( bij zwart) spons ( bij kleur kapot maken of de verdeel kop kapot steekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je printer jonger dan een jaar is, mag je vaak niet eens refill cartridges gebruiken (lees je garantievoorwaarden maar na). Mocht je nl. storingen krijgen, is een van de eerste vragen die gesteld worden: heeft u orginele cartridges gebruikt? Zo nee, KAN (hoeft niet) de garantie vervallen.

Vaak zijn originele cartridges ook van een betere kwaliteit dan een niet-orginele cartridge.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles heeft zijn prijs. Heb ik ook een keer gehaald maar ik knap waardeloos.
Een hoop geknoei met inkt en injedctiespuites en gesmeer voor weliswaar minder geld. maar als je alle tijd rekent die je kwijt bent met schoonmaken dan b en je nog duur uit.
Lsst ik het zo zeggen, je moet wel heeeel veel printen wil het de moeite waard zijn
He je het moet doen.
Aand e achterkant van de cardridge de twee contactpuntjes 3 en 9 (meen ik, maar dat vertele ze me er bij isoleren en dan bijvullen door door speciale openingen voor de de naald van de spuit een beetje inkt te spuiten. Maar het lblijft knoeien.