Waarom kan ik mijn externe harde schijf niet in 2 partities delen?

ik wil mijn externe hdd graag in 2 partities opdelen, eentje in nfs+ (mac) en eentje in Exfat, maar op een een of andere manier lukt mij dit niet. ik heb het al geprobeerd in Beheer in windows en in Schijfhulpprogramma in mac. wat te doen?

7 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
SimonV
7 jaar geleden
Wat lukt niet? Waar loop je vast?
macuser2000
7 jaar geleden
ik heb de mogelijkheid niet om ze te partitioneren, windows en mac os staan het beiden gewoon niet toe. bij mac is de knop partitioneren niet aanklikbaar en bij windows kan ik niet bij beheer op volume verkleinen klikken. ik krijg bij beiden zo'n licht grijs knopje waar ik niet op kan klikken

Antwoorden (1)

Ik zou hiervoor partitioning software gebruiken, daarbij heb je meer mogelijkheden dan standaard in Windows en MacOS. Volgens mij kun je ook geen volume verkleinen met de standaard windows toolswanneer de schijf in kwestie je actieve OS bevat.