Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb ik geen wifi op mijn laptop?

Hallo, ik kwam er gisteravond achter dat de wifi op mijn laptop het niet doet, het is draadloos en op alle andere devices in huis doet de wifi het wel, ook op hetzelfde wifinetwerk. Nu staat er bij het wifi icoontje wel dat ik supergoed bereik heb, maar er staat ook zo'n geel driehoekje met een uitroepteken erin. Ik heb op 'Problemen Vaststellen' geklikt en die geeft aan dat de WiFi geen geldige IP-configuratie heeft. Weet iemand hoe dit is op te lossen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
803
Powergen
7 jaar geleden
Als je nou eens klik op '' netwerk vergeten'.
Zoek dan opnieuw naar het wifinetwerk en maak connectie (hopelijk heb je er een wachtwoord op zitten).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij mij werkt het als ik de de steker uit de router haal en hem er weer in doe, want dan krijgen alle apparaten een nieuw ip-adres toegewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat hangt vermoedelijk samen met een update van jouw laptopsysteem, waardoor het IP-adres niet meer herkend wordt. Bij de pagina van de probleemoplossing moet je even aangeven dat er opnieuw geconfigureerd moet worden. Als je daarna jouw computer opnieuw opstart is het vanzelf opgelost.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding