Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als mijn computer geen geluid geeft (de luidsprekers niet werken) is dat dan een hardware probleem?

Ik heb links geklikt op het luidspreker ikoon in de taakbalk en "geluidsproblemen oplossen"aangeklikt, maar langs die weg kwam geen oplossing.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
760
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan, maar kan ook de driver zijn...
Thecis
7 jaar geleden
Het kan zeker een driver zijn. Maar zelfs een driver van een ander apparaat dat niet goed is. Ik heb zelf ooit problemen gehad met een geluidskaart die steeds uitviel. Probleem bleek de videodriver te zijn!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Driver of instelling kan ook.
paulus811
7 jaar geleden
Als je audio uitvoer naar bijvoorbeeld een bluetooth koptelefoon is ingesteld, hoor je over de speakers niets. In W7 recht-klik je rechtsonder op het speaker icoon en kies je 'playback devices' (of de NL variant)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kan. Maar uit ervaring weet ik dat dit zelden of nooit een hardware probleem is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou de Speaker drivers opnieuw installeren (Dat werkte voor mij wel!) Kijk bij apparaat beheer voor de model naan/nummer op internet zou je de benodigde bestanden makkelijk moeten vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was inderdaad de audio, video en games driver; dat bleek na het uitvoeren van een aangeboden update.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding