Als mijn computer geen geluid geeft (de luidsprekers niet werken) is dat dan een hardware probleem?

Ik heb links geklikt op het luidspreker ikoon in de taakbalk en "geluidsproblemen oplossen"aangeklikt, maar langs die weg kwam geen oplossing.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan, maar kan ook de driver zijn...
Thecis
7 jaar geleden
Het kan zeker een driver zijn. Maar zelfs een driver van een ander apparaat dat niet goed is. Ik heb zelf ooit problemen gehad met een geluidskaart die steeds uitviel. Probleem bleek de videodriver te zijn!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Driver of instelling kan ook.
paulus811
7 jaar geleden
Als je audio uitvoer naar bijvoorbeeld een bluetooth koptelefoon is ingesteld, hoor je over de speakers niets. In W7 recht-klik je rechtsonder op het speaker icoon en kies je 'playback devices' (of de NL variant)

Antwoorden (2)

Kan. Maar uit ervaring weet ik dat dit zelden of nooit een hardware probleem is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou de Speaker drivers opnieuw installeren (Dat werkte voor mij wel!) Kijk bij apparaat beheer voor de model naan/nummer op internet zou je de benodigde bestanden makkelijk moeten vinden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was inderdaad de audio, video en games driver; dat bleek na het uitvoeren van een aangeboden update.