Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat mijn dvd-lade niet meer open?

Hallo

Ik heb een desktop-pc, maar als ik op de eject-knop druk, maakt hij geluid, maar gaat niet open, hetzelfde gebeurd ook als ik hem probeer te openen via verkenner. Ik krijg hem wel altijd open met die "paperclip"-techniek.

Het rare is; hij gaat niet open als er geen schijf inzit, maar hij gaat wel open als er wel een schijfje inzit.

Waar zit het probleem dan?

Dank

7 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zit een aandruk mechanisme zodat het schijfje niet van de as kan trillen o.i.d. Het klinkt alsof dat aandruk mechanisme de boosdoener is, deze moet iets omhoog komen om de lade de gelegenheid te geven naar buiten te komen, als dat niet gebeurt dan haakt deze in de lade waardoor deze er niet uit kan komen. Welnu als er een schijfje in ligt dan zit dat aandruk mechanisme iets hoger en loopt deze waarschijnlijk nèt vrij van de lade bij een eject.

Laptop drives hebben dat probleem niet, die komt met laser en aandrijving uit je laptop en moet je handmatig op de as drukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding