Kan je een interne HDD of CD-romspeler of brander aansluiten op een eSATA aansluiting op het moederbord en kan dit met een gewone SATA kabel?

Ik heb op mijn moederbord 4 SATA aansluitingen en 1 eSATA aansluiting. Deze zitten direct op het moederbord in de stateemkast dus niet buiten of achterop.

Nu heb ik 2 HDD's 1 brander en 1 CD-romspeler. En een SSD.
De SSD zit op een SATA aansluiting. Maar nu kom ik er dus 1 te kort.

Ik kan wel alle onderdelen van stroom voorzien. Werkt het dan om gewoon een SATA kabel in die eSATA aansluiting te stoppen en dan in een van de andere onderdelen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Pffft...foto upload werkt nog steeds niet...
https://www.dropbox.com/s/ydxzak0bs385oco/20160921_052510.jpg?dl=0

7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ja, je kunt een interne HDD, CD-romspeler of brander aansluiten op een eSATA aansluiting op het moederbord. Hiervoor heb je een gewone SATA kabel nodig.
Bronnen:
4 maanden geleden