Waarom laat mijn computer roze strepen op beeld zien?

Als ik mijn PC opstart doet hij dit normaal, maar ongeveer als ik wil inloggen, komen er allemaal roze strepen op beeld, en doet hij het niet meer. ook verschijnt hij niet op het netwerk, Dit is nog het grootste probleem, sins hij gewoon met stroom en Ethernet voor amateur NAS staat te spelen, en tevens ook een Minecraft server draait voor mijn zoon. Toen ik deze PC als gift had gekregen, deed hij het nog, ik had er nog wat extra RAM bij geplaatst (Waarna hij het gewoon deed, maar af en toe crashte, maar dat is een ander verhaal) en hij deed het gewoon, aleen sinds kort verschijnt hij (Zoals eerder vermeld) niet op het netwerk, ik heb hem toen losgekoppelt en meegenomen om een beetje te testen, heb ook een schone Windows 10 instalatie er op gezert, nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand hier een oplossing voor? (Het liefst zo goedkoop mogelijk)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het klint als een probleem met de videokaart of de drivers van de videokaart. Probeer de PC eens een keer op te starten in Veilige Modus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste WDHBGS, ik heb hem opnieuw opgestart in veilige modus, en hij doet het heel goed (Behalve de restricties van safe mode dan) maar zodra ik normaal opstart, doet hij het niet meer en heb ik weer hetzelfde probleem, ik heb geprobeerd de drivers in safe mode te updaten, maar dat kon niet omdat ik ik Safe mode geen etwerk verbinding heb (Erg raar dat)

Antwoorden (1)

Verwijder om te testen je videokaart driver. Gebruik daarvoor Display Driver Uninstaller: http://www.bleepingcomputer.com/download/display-driver-uninstaller/

Start het programma en verwijder alle videokaart drivers. Start je pc opnieuw op en of laat de drivers automatisch installeren vanuit de Microsoft Driver Database (werkt niet altijd) of download de nieuwste driver van de fabrikant website.

Wanneer dit niet werkt, kunt u uw geheugen testen met memtest64 (staat op Hirens Boot CD) of het aan het RAM ligt en anders kan het de videokaart zelf zijn. Deze kan kapot zijn.