Hoe komt het dat mijn SD-kaarten een vreemd gedrag vertonen?

Hallo

ik heb nu al een stuk of 4 sd-kaarten van het merk Trascent en Sandisk, na enige tijd (enkele maanden tot enkele jaren) doen ze vreemd. Als ik ze verbind met de pc, krijg ik de melding dat het sd-kaartje moet worden geformateerd vooraleer ik deze kan gebruiken, als ik dit wil doen, krijg ik da melding dat dat niet mogelijk is, omdat het mogelijk niet correct is aangesloten, maar dat is hij wel.

Hoe los ik dit nu op en hoe kan ik dit voorkomen?

Dank

7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat de SD-kaart beschadigd is of dat deze niet meer compatibel is met je apparaat. Controleer of de kaart nog goed werkt in andere apparaten. Als dit het geval is, controleer dan of je apparaat de juiste software heeft om de kaart te lezen. Als dit niet het geval is, probeer dan een andere SD-kaart.
Bronnen:
4 maanden geleden