Hoe kan het dat een aantal toetsen van mijn toetsenbord het niet doen?

Goedendag allen,

Ik heb een prachtige Lenovo G50 laptop. Hij deed het altijd naar behoren, maar laatst bij het opstarten deden een aantal toetsen het niet meer.

Een aantal toetsen werken wel en anderen weer niet, zoals de ENTER knop.

Wat is het probleem en wat kan ik hieraan doen?

Met vriendelijke groet,

Kevin

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je testen of de toetsen(zoals de enter toets) het wel doet tijdens de POST? dus na de BIOS splash effe snel repeterend op F8 drukken zodat je het bootmenu krijgt waar je een keuze in het bootmenu kunt bevestigen door op enter te drukken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi RoqueTrader, Ik heb mijn laptop op deze manier aangezet, maar ook hier doen de toetsen het niet

Antwoorden (2)

Een mogelijke oorzaak is dat er kruimeltjes tussen de toetsen gevallen zijn, die nu het er in de loop van de tijd steeds meer werden het indrukken en werken van die toetsen gaan blokkeren. Je kunt proberen om met een kruimelzuiger ze weg te halen, en of de toetsen daarna weer werken. (Als je geen kruimelzuiger hebt gaat het ook heel goed met een smalle lange plintenzuigmond aan een gewone stofzuiger).
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
True, natuurlijk, maar meestal is dat het probleem niet. Die Lenovo's hebben in mijn ervaring inderdaad af en toe brakke keyboardjes (heb er al twee gehad waar meerdere toetsen in de onderste rij het begaven). Als er nog garantie op zit kan vraagsteller 'm aanbieden voor onderzoek/reparatie, zo niet dan is het aanschaffen van een vervangend keyboardje niet al te duur, en als je een beetje handig bent met een simpel schroevendraaiertje kun je dat zelf best makkelijk vervangen (https://www.youtube.com/watch?v=paxDjUl5YSY). Maar wellicht eerst even goed naar de instellingen laten kijken door iemand die wat van Windows weet :)
en als dat niet werkt kan je altijd een toetsenbord downloaden op internet
http://free-virtual-keyboard.nl.softonic.com/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag - waarschijnlijk bedoeld als reactie op Amadea?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En na die URL moet iets doen... ohja, op enter drukken, maar dat is nou juist een toets die niet werkt... Zou bovendien geen URL's aanraden die van softonic.com afkomstig zijn(denk aan malware/suffe search engines-toolbars die meegeïnstalleerd worden e.d.) - is overigens niet van mij.