Zijn er ook ook laptops/pc's die een USB uitgang hebben?

Ik weet niet zeker maar laptop's en PC's en hebben normaal gesproken toch alleen USB ingangen om externe apparaten aan te sluiten en geen USB uitgangen? Bijvoorbeeld om je laptop te kunnen aansluiten aan je pc zodat je bij schijven van je laptop kan komen? Bestaat dat überhaupt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt een bridged A/A-Usb-kabel nodig: http://www.hardwaresecrets.com/connecting-two-pcs-using-a-usb-usb-cable/
Reddie
8 jaar geleden
@freekfluweel, op beide computers moet een programma draaien voor de communicatie.
Reddie
8 jaar geleden
@freekfluweel, zoals ook op die site staat:
"You will have to install the programs and drivers that come with the cable on a CD-ROM. This procedure must be performed on both computers, with the cable detached."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Reddie:
staat in de link, ik ontken toch niet dat er nog wat software moet worden geinstalleerd...

Antwoorden (2)

Ja, dat hebben ze allemaal. USB is zowel in- als uitgang.
Je computer stuurt bijvoorbeeld commando's naar je stickie welke gevens hij wil hebben. En natuurlijk schrijft de computer naar je stickie.
En dat geldt voor alle andere apparaten, zoals printer, camera, muis, toetsenbord, etc. Wat je er ook maar op aan wilt sluiten.
Het geldt in zekere zin ook voor laptop en pc. Met de volgende beperkingen:
Eén van de twee moet master spelen, en de andere slave. Hetgeen tot uitdrukking komt in twee verschillende connectors.
Verder moet er op beiden een programma draaien dat op de juiste wijze communiceert.
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Ik denk dat de vragensteller met 'uitgang' een 'male-connector' bedoeld.
Reddie
8 jaar geleden
@Ozewiezewoze, Helaas bedoelt een vraagsteller vaak iets anders dan hij/zij bedoelt. Daar kan ik niets mee. Ik kan alleen antwoorden op de vraag die gesteld is.
Overigens heb ik duidelijk uitgelegd dat de USB zowel ingang als uitgang is. En dat de computer altijd de master is, hetgeen tot uitdrukking komt in de connector die op de computer zit.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@Reddie
"Helaas bedoelt een vraagsteller vaak iets anders dan hij/zij bedoelt." ???? Of bedoel je nu dat een vragensteller wat anders bedoeld dan hij/zij SCHRIJFT ? Maar, nee, dat kan niet, want volgens jou kan een lezer alleen af gaan op wat er werkelijk geschreven staat. En niet op wat er mogelijk/waarschijnlijk bedoeld wordt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
V.w.b. je uitleg dat USB-connectoren zowel in- als output zijn: dat klopt !
Ik reken je antwoord ook nadrukkelijk niet fout !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kunnen we nou eens gewoon beginnen te proberen antwoorden te geven in plaats van elkaar af te zeiken?
Je wilt graag met een computer met Windows als besturingssysteem de harde schijf van een andere computer met Windows lezen en schrijven, net als een usb-stick. De harde schijf van de computer die je wilt gebruiken moet dan door de andere computer worden gezien als opslagmedium. Dit noem je in computertermen een mass storage device. Naar mijn weten is dat niet mogelijk.

Je kunt wel een harddisk delen in een netwerk met de andere computer. Dat geeft ongeveer hetzelfde effect. Zorg daartoe dat beide computers deel uitmaken van hetzelfde netwerk, klik in de Verkenner met de rechter muistoets op de c-schijf en kies voor delen.