Waarom knippert de macbook pro oplader oranje-groen?

Mijn macbook pro gaat niet meer aan terwijl hij nog een volle batterij had. Als ik mijn oplader aansluit gaat dat lampje knipperen, eerst groen dan oranje (snel achter elkaar). De computer krijg ik niet meer aan en ik weet niet wat er mis is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
11.5K

Het beste antwoord

Misschien dat het system management controller in de war is, je zou het volgende kunnen doen:

#1 Sluit de computer helemaal af(voor zover deze al niet is uigeschakeld)
#2 Steek de lader in het stopcontact.
#3 Houdt de (linker)shift-cntrl-option toetsen ingedrukt samen met de powerbutton.
#4 Laat ze na ongeveer 3 seconden los.
#5 Druk de powerbutton in om 'm aan te zetten, hiermee is de SMC ge-reset.

Als dit niet werkt kun je de connector van de batterij loshalen minuut of 5 wachten en daarna weer aansluiten(schroeven aan de onderkant losschroeven en dan voorzichtig de kap erafhalen.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Haal de batterij uit de laptop en sluit daarna de lader aan op de laptop. Als het goed is kun je de laptop nu wel opstarten. Doet deze het dan nog niet dan is de lader defect.

Gaat de laptop nu wel aan zonder de geplaatste batterij dan duidt dat op een defecte batterij.
De batterij heeft dan een inwendige kortsluiting waardoor hij nog nauwelijks stroom vasthoudt. De laadindicator geeft dan meestal wel een volle batterij aan.
Het feit dat de laadindicator op de lader snel groen oranje knippert wil zeggen dat er een probleem is in het laadcircuit. (kortsluiting)