Is mijn laptop te repareren?

Dag,

Ik heb gisteren een moment gehad waarbij mijn laptop uit viel en ik hem vervolgens een paar minute totaal niet aan de praat kreeg.
Toen ik hem eenmaal wel aan de praat kreeg deed ik gewoon het gene erop wat ik normaliter ook doe. Echter is mij opgevallen dat mijn batterij opeens verminderde terwijl de oplader wel aangesloten was. Na wat Google research gedaan te hebben en wat teste gedaan te hebben kan ik het volgende concluderen.

1. Batterij werkt perfect.
2. Oplader is niks mis mee werkt ook perfect.

Alleen op de adapter start hij niet eens op. Wanneer de batterij erin zit en ik de adapter aansluit brandt er wel een lichtje op mijn laptop dat die oplaadt. echter doet hij dit niet.
Op mijn scherm rechtsonderin bij taakbalk staat ook de melding dat die oplaadt echter gebeurt dit niet en valt die uit.

Nu heb ik het opengeschroefd en zie ik niet iets merkwaardigs, verbranding oid. ik ben echter niet een specialist in het hardware gedeelte van het laptop en zal er wat fotos bij toevoegen.
Kan iemand hieruit leiden wat het probleem is? Mochten er betere fotos verwacht worden graag melden. Ik hoop niet dat het mijn moederboard is want de laptop is nog maar net 3 jaar oud. Alles functioneert prima en heb hier destijd 1000 euro voor neergeteld!

[URL="https://www.dropbox.com/s/52h8b98dyqxi432/2014-10-22%2014.54.26.jpg?dl=0"]Jack[/URL]
[URL="https://www.dropbox.com/s/3rpee68k42hb81n/2014-10-22%2014.48.59.jpg?dl=0"]Fuse[/URL]
[URL="https://www.dropbox.com/s/y093wngcdbrov86/20

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

De meeste laptops starten niet op zonder accu. Het zou kunnen dat je accu defect is. Dan kan hij niet opladen. Het systeem ziet echter wel dat je accu erin zit, daarom start hij wel op als je hem aan de stroom hebt.
9 jaar geleden
Om meteen op de aanhef te reageren, alles is te maken. Alleen de vraag is of jij het kan. Zoals ik uit je beschrijving kan opmaken denk ik dat toch je battery aan het einde van zijn/haar leven is. Zoals in eerste antwoordt beschreven wordt starten laptops vaak niet op als er geen battery aanwezig is, ook een foute (lees kapotte) accu helpt bij het opstarten. Ik adviseer je te overwegen een nieuwe accu/battery te kopen. Gezien de prijs van de laptop is dit wel een verantwoorde aankoop. Accu's gaan meestal rond de 2 jaar mee en dan is het vaak gedaan. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, is zo'n accu na twee - drie jaar aan het einde van zijn levenscirkel gekomen. Als je laptop zonder accu kan opstarten of zelfs met, dan kun je hem toch verder gebruiken? Tenzij je natuurlijk de accu veel nodig hebt. Op Ebay kun je goedkoop accu's krijgen. Er zijn in Nederland ook winkels die zich in accu's gespecialiseerd hebben en die je online kunt bestellen. Echt een groot probleem is het niet. Een kennis van mij had hetzelfde, kreeg de laptop niet meer opgestart, omdat de batterij zich wilde opladen, maar het niet meer kon. Haalde je de accu eruit, startte hij op. Nu gebruikt ze hem gewoon zonder accu. Doe je met een pc immers ook.