Moet ik invoerrechten betalen?

Moet ik invoerrechten betalen als ik pc componenten via newegg.com koop?
En zoja hoeveel kost dat, en wanneer moet je die betalen?
Kan je ze ook omzeilen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Sinds kort verzend Newegg.com ook producten naar Nederland, maar voor zover ik weet hebben zij in Nederland of in Europa nog geen verzendpunt, ik ga er dus even van uit dat ze vanuit de VS verschepen. Als ze in Nederland of Europa een verzendpunt hebben hoef je geen invoerrechten te betalen, maar dat kan ik op dit moment niet aan ze vragen aangezien je een klantnummer en ordernummer moet invoeren bij de livechat.

Als je een zending vanuit de VS krijgt ben je BTW(omzetbelasting) verschuldigd vanaf 22 euro volgens deze tabel: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Voor "computers" geldt dat je geen douanerechten hoeft te betalen volgens deze tabel: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/belasting_bij_invoer_over_13_veelgekochte_producten_op_internet

Het omzeilen van BTW zal niet zo makkelijk gaan, aangezien bedrijven de waarde van de goederen moeten vermelden en zij niet graag stunten met dit soort dingen. Het kan gebeuren dat je zonder BTW te betalen een pakket ontvangt, dan heb je geluk dat je pakket niet is gecontroleerd door de douane, maar in de praktijk gebeurt dit niet vaak.

Je zult dus bovenop de prijs nog BTW moeten rekenen, tenzij newegg een plek in Europa heeft van waar ze de producten versturen, maar zoals ik al zei ga ik er van uit dat ze dat niet hebben en kan ik het ook niet verifiëren voor je.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je producten van buiten de EU in nederland importeert bestaat de kans dat je bij een verklaard bedrag boven de 21-22 euro inklaringskosten moet betalen aan de douane, die vrijwel altijd tussen de 15-20 euro zitten.

Als de aangegeven waarde inderdaad boven het bovengenoemde bedrag zit wordt er vrijwel altijd ook nog de 21% BTW over gerekend. Al deze kosten moet je aan de leverancier dus betalen wanneer het pakketje bij jou thuis aankomt!

Ik heb gezien dat jouw bedrijf in California, USA zit dus helaas is dit het geval bij jou bij een bedrag boven die 22 euro. als je eronder zit hoef jij je dus nergens zorgen over te maken :)

Veel succes!