Hoe kan ik mijn router instellen voor wake on wan?

Ik wil graag mijn pc op afstand (over het internet) opstarten. Hiervoor moet je je router instellen, maar ik heb geen idee hoe het moet. Als ik google kan ik ook niks duidelijk vinden. Wake on lan (vanuit huis) is mij wel gelukt.
Ik heb een arcadyan vgv7519 (experiabox v8)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2K

Antwoorden (2)

Dat is niet mogelijk, je provider laat het 'magic packet' wat benodigd is voor een Wake On LAN niet door, het enige wat mogelijk is (als je een Fritz!box zou hebben) is via internet de pagina van je router opvragen en inloggen, bij Home Network -> Clients kun je het gewenste apparaat aanklikken en dan zeggen dat je 'm wakker wilt maken...

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik lees net misschien iets wat jou kan helpen, maak een port forward rule voor poort 9 naar poort (UDP)9 naar het broadcast adres van jouw LAN thuis. Dus als je bijv. 172.16.10.1 het IP van je router is dan is 172.16.10.255 het broadcast adres van je netwerk thuis.

Op deze site zou je dan je PC over het internet aan kunnen zetten.
http://www.wakeonlan.me/

Toegevoegd na 1 dag:
Deze vraag intrigeert mij. Ik ben even verder gaan lezen en het blijkt dat die Experia meuk helemaal geen multicast ondersteunt voor de gebruiker. Het is er wel om KPN TV de publiceren, maar gebruikers mogen dit niet zelf instellen. Hiermee vervalt de optie om UDP poort 9 te forwarden naar het broadcast adres... Wat een rommel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar dan moet je router al wel draaien...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet het niet, maar die van mij staat al zo'n 5 jaar permanent aan, er is geen apparaat in huis met zo'n trackrecord....
Verlal kan je een apparaat enkel via LAN activeren... je zou dus een apparaat achter je router moeten hebben om je router via LAN te kunnen activeren... maarja, daarvoor moet je router al aanstaan (en dat apparaat [pc/laptop] achter je router ook.
Dan je beter je router gewoon aan laten staan en dan hoef je hem ook niet WOLen.
Waarom zou je je router via de WAN poort willen activeren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je begreep mij verkeerd. Router staat altijd aan. Ik wil mijn pc aanzetten via wan. Daarvoor moet je je Router instellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ah, je hebt gelijk. dat stukje heb ik over het hoofd gezien. Dan zul je iets moeten triggeren op je Router/LAN wat een WOL kan doen, aangezien WOL via het internet zo niet werkt. Via een VPN naar je eigen netwerk zou het ook moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
WOL over VPN gaat niet, want het is Layer2 verkeer, het is zelfs niet routeerbaar zonder IP helpers(hé zouden daarom providers het niet ondersteunen??)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfs niet via een VPN? Maar daarmee kun je wel je home devices (wellicht via je router of ander device in je LAN) laten triggen om je PC via WOL op te starten?