kun je goed gamen op de nieuwe macbook pro?

dit zijn de specs:

15-inch: 2,5-GHz Retina-display
Specificaties
2,5-GHz quad-core Intel Core i7
Turbo Boost tot 3,7 GHz
16 GB 1600-MHz geheugen
512 GB PCIe-flashopslag 1
Intel Iris Pro Graphics
NVIDIA GeForce GT 750M met 2 GB GDDR5-geheugen
Ingebouwde batterij (8 uur)2

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De specs zijn wel goed, maar je limiteert je wel tot het aantal games wat voor OSX beschikbaar is. Dat is vaak maar 1/3 van de games die op Windows draait.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor die prijs zou ik een gamedesktop halen en een laptop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik (als hardcore mac-gebruiker) sluit me aan bij MrTomaat. Er verschijnen gewoon niet genoeg games voor IOSX.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
welke redelijk bekende games o.a. zijn er wel voor iosx?
Ritsuka
9 jaar geleden
Veel Blizzard games
Ritsuka
9 jaar geleden
Hier staat ook vanalles: http://store.steampowered.com/browse/mac/

Antwoorden (2)

de processor is prima, de videokaart redelijk voor een laptop.

Echter noem je 2 dingen.

Laptop en gamen
Mac en gamen

Vaak gaan die niet hand in hand.

Kijk dus eerst even welke games je wilt spelen en of deze beschikbaar is voor Mac. (veel zijn nog steeds Windows only)

Deze laptop kan huidige games op laag-medium aan. (Mits ze natuurlijk ondersteund worden voor Mac)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
idd mac and gaming pffff
de spec zeggen dat het zou moeten kunnen
Maar op een 15 inch monitor ? erg klein en petieterig allemaal
gamen ok maar of het prettig gamen is ?
durf ook de wedden dat het keyb gedeelte je tegen zal vallen
heb nooit het idee gekregen dan toetsenborden van mac voor games gemaakt zijn en er eigenlijk te verfijnd uit zijn zeker laptop

heb je ooit van codeweavers gehoord ?
Misschien de moeite waard
scheelt je in elk geval een windows licentie

en ik vindt het nog steeds vreemd een mac met windows te zien
kan je beter echt een windows pc kopen, vele malen goedkoper.

Mac zijn prima wat beter video editing enzo
maar zelf daarvoor moet je dus een kapitaal aan software voor kopen.
het zou zonde zijn als je dat op deze spec niet(meer) kan doen.
omdat je al een kapitaal aan de hardware hebt uitgegeven.

Dan heb je een leuke internet machine die hetzelfde kan als een ipad en meer ook niet
dan is je systeem totale overkill, een kreupel systeem
met spec die van alles beloofd maar niet zonder er nog honderden euro's tegen aan te moeten gooien.

en gamen? nee liever windows. met dezelfde of zelf iets mindere spec

Bovendien mac games zijn gewoonweg, te duur in vergelijking
moeilijk te krijgen en worden waarschjnlijk sneller in de steek gelaten dan windows games om over mods niet te spreken

Mac zijn prima, maar proffesional video editing en Art etc zijn de focal point van macs
niet games.
capthavoc