Kan ik mijn oude laptop als tweede monitor gebruiken voor mijn nieuwe laptop?

Ik heb een nieuwe laptop gekocht (HP Pavilion f050nd) en ik wil graag weten of ik mijn oude laptop (Packard Bell) als tweede monitor kan gebruiken. Kan iemand mij misschen vertellen of dit kan?

BVD Bryan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
8.6K

Antwoorden (3)

Ja als het goed is kan dat.
Een laptop is eigenlijk een draagbare monitor met een computer eraan vast. Als je alleen de monitor wilt gebruiken kun je bijvoorbeeld de computer onklaarmmaken en de monitor intact houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met het gratis programma synergy kun schermen gebruiken via een netwerk kabel. Je oude laptop moet dan ook synergy draaien en laat het tweede scherm van je nieuwe laptop zien. Zie http://sourceforge.net/projects/synergy2/?source=directory
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel een cross cable netwerk kabel gebruiken bij directe verbinding tussen de twee laptops. Simpler is het om beide laptops via een gezamelijke router te verbinding. Dan heb je geen cross cable nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"since each system uses its own display." Niet wat de vrager wil dus. Dit zorgt ervoor dat je 1 muis over meerdere systemen kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
idd, Synergy had ik zelf ook al gevonden. Toch bedankt!
Maxivista doet dat via LAN

http://www.maxivista.com/how-to-use-laptop-as-monitor.htm

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit niet exact hetzelfde als een monitor aansluiten met een videokabel, maar als je dat wil zal je de laptop moeten slopen het scherm er uit halen en dan met wat extra kabels de boel weer aan moeten sluiten.

http://www.instructables.com/id/How-to-Convert-a-Laptop-LCD-into-an-External-Monit/?ALLSTEPS