Alle poorten op het moederbord doen het niet, (USB, VGA, Ethernet, enz.) hoe kan dit?

Ik heb mijn pc nu ongeveer een half jaar en heb sinds kort via een VGA splitter een extra monitor op gezet. Maar toen ik vandaag mijn pc aan probeerde te zetten, ging deze wel aan maar had ik geen beeld, muis lichtte niet op boxen gingen niet aan, enz. Ook rook ik bij de netvoeding een lichte brandlucht, kan het zijn dat misschien de netvoeding kapot is? Of is het iets anders? Ik draai trouwens Ubuntu 14.04 LTS op mijn PC.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dan staat je moederbord niet aan ;-)

In feite deed je pc dus helemaal niets? Dan zou het ontbreken van spanning inderdaad wel eens de oorzaak kunnen zijn. Vervang de voeding even en je weet het direct.

Toegevoegd na 35 seconden:
Mogelijk is de koeling van de psu stilgevallen. Dat heb ik ook ooit gehad. De pc werkte nog wel, maar de stank uit de voeding was niet te harden.