Hoe voeg je een Lokale schijf (D:) toe?

Ik heb een computer waar alleen die C schijf op staat ik ben naar mijn computerbeheer geweest en daar staat dat ik de D schijf niet kan toevoegen zoals op de foto, wat kan ik nog doen om een Lokaal D schijf te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
16.3K
Amadea
9 jaar geleden
Héb je dan wel een cd-laatje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat heb ik
Amadea
9 jaar geleden
Stop er dan een schijfje in, dan zullen die gegevens vanzelf geladen worden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ati61 Beschrijf eens beter wat je hebt en wat je wil. Heb je een hardeschijf in je computer gehangen en wil je die nu D: benoemnen? Wil je de Schijf waar C; op staat partitioneren en die partitie D: noemen? Waarom wil je hem per se D: noemen en niet E:? Je kan trouwens altijd nog wisselen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Amadea een lokale schijf is geen DVD/CD-station. Maar de vraag is idd wat onhandig.
Amadea
9 jaar geleden
Het cd-laatje heeft altijd D:/ en op de afbeelding van vraagsteller is te zien dat daar geen gegevens zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, bij mij is de D: schijf een hardeschijf (lokale schijf). En is de E schijf het DVD-rom station. Kan je zelf ook allemaal aanpassen als je wil. Als je ooit eerder een tweede hardeschijf in je PC stopt dan je een CD-station erin doet is het ook zo dat D je HDD is en E je CD. Bij de vrager is idd de D de CDrom, maar hij wil daar een lokale schijf op die letter (zoals de vraag ons meldt). Een lokale schijf is een hardeschijf of iig geen Cd-romstation.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat kan ik doen zodat mijn Lokale schijf (D:) zichtbaar wordt op "mijn computer" ik zou graag mijn foto's daar willen steken voordat ik mijn computer ga formatteren...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, wil je dus echt je computer formatteren? Lijkt me sterk, heeft namelijk geen zin, omdat D: dan ook weg gaat. Want dan formatteer (sanneer) je de hele schijf, en dat is niet wat je wil. Ervan uitgaande dat je je Windows opnieuw wilt installeren, moet je niks formatteren en pas bij de Windows installatie de C: partitie formatteren. En dan op de C:-partitie installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea, het CD-laatje heet niet altijd D:. Bij sommige computers is het namelijk E: of iets anders, omdat het verschil erin zit of je bij de Windows-installatie de partities kiest, of later. De vraagsteller bedoelt eigenlijk: Hoe kan ik een partitie D toevoegen, en mijn CD-drive eventueel verplaatsen naar een andere letter?.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Ati En wat is dan die D:? Een hardeschijf die nu nog niet zichtbaar is? Een partitie die je aan wil maken, een deel van schijf C;?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@WDHBGS Je kan ook een partitie van een schijf maken die al in gebruik is, tegenwoordig met windows zelf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bedoeling van die D-schijf is als je bv je computer gaat formatteren en je hebt bestand waarvan je zegt dat je die niet kwijt wilt dan kun je die op de d-schijf zetten zodat ze niet verwijderd worden tijdens het formatteren. Ik heb zo'n D schijf van 24.5GB op mijn laptop waar ik mijn belangrijke bestanden op heb die ik nooit kwijt wil maar bij mijn computer is die d-schijf niet zichtbaar en ook als ik de stappen doe van "reizen(antwoorder op mijn vraag)" krijg ik helaas een error
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap het. Je wilt dus dat als je je computer (eigenlijk alles behalve D-schijf) formatteert dat je alles op je D-schijf houd. Dat kan met behulp van het antwoord van Reizen. Wat voor foutmelding krijg je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigenlijk is dan de enige juiste manier een hardeschijf kopen en die in je kast bouwen. Als je herinstalleert en je weet niet precies wat je doet (en jij kan ons niet eens goed uitleggen wat je wil/doet dus ik acht die kans groot) heb je het maar zo voor elkaar dat je je "d-schijf" mee formatteert met het installatie proces omdat het natuurlijk technisch 1 schijf is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou ook een backup nemen op een externe harddisk of 2de harddisk. Windows partitioneringstool werkt namelijk niet echt betrouwbaar.

Antwoorden (3)

De D is al benoemd in jouw computer, nl. voor het CD station. Als je er nu nog iets aan toe gaat voegen zal dat E - F - G enz. gaan worden. Dat kan een USB stick zijn, of een externe harde schijf of wat je er dan ook aan koppelt.
jc54
9 jaar geleden
Wat kan ik doen zodat mijn Lokale schijf (D:) zichtbaar wordt op "mijn computer" ik zou graag mijn foto’s daar willen steken voordat ik mijn computer ga formatteren…

Je wilt je C schijf verkleinen en een nieuwe Lokale schijf erbij maken. De letter D is nu toegekend aan je DVD Speler. Je kunt de nieuwe Lokale schijf E noemen of eerst de letter wijzigen van DVD Speler.

Klik met rechtermuisknop op "deze computer" op je bureaublad-> kies beheren-> kies onder opslag voor "schijfbeheer"
Klik nu rechtsonder op je DVD speler met je rechtermuisknop en kies "stationsletter en paden wijzigen-> kies wijzigen.

Daarna kun je de C schijf verkleinen en een nieuwe Lokale Schijf D maken. Je schijf indelen in twee partities kan ook met MiniTool Partition Wizard Home Edition.

Toegevoegd na 7 uur:
Stationsletters wijzigen:
Zie ook de handleiding van Microsoft Stationsletters wijzigen. Je kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.
Als er een foutbericht wordt weergegeven, is het station waarvan u de stationsletter probeert te wijzigen, mogelijk in gebruik. Sluit programma's of vensters die gebruik maken van het station, en probeer het opnieuw.

Bedenk wel dat de Letter op zich niet erg belangrijk is. In plaats van D werkt een E, F of andere letter ook prima voor een nieuwe lokale schijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg een error als ik de stappen doe wat u mij zegt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de stationsletter en paden wijzigen niet wil lukken dan laat je de DVD speler de D behouden. Je kunt dan de C schijf verkleinen en bijvoorbeeld een nieuwe E lokale schijf maken. Het is ten slotte maar een naam van een schijf. Of je nieuwe lokale schijf nu D of E of F heet, de werking ervan is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ati61 Je moet eens gaan zeggen wat je doet en wat er dan fout gaat. Je maakt het ons ontzettend moeilijk door slecht uit te leggen wat je wil, waar je errors krijgt etc. Ik klik op x dan doe ik y en dan zegt ie: error want zus en zo....
Je kunt een programma zoals paragon partitionmanager gebruiken. Daarmee kun je je harde schijf zonder gegevensverlies (toch altijd een backup maken) vergroten en verkleinen en indelen in partities.
Je kunt ook andere letters toewijzen aan de stationnen en je kunt ze ook fixeren, zodat je "d" schijf altijd een "d" schijf zal zijn.
Het is van harte aan te bevelen en je zult er veel plezier aan hebben. Het is ook gemakkelijk te gebruiken. Er wordt ook telkens weer nagevraagd of je dat wat je doet ook werkelijk zo wilt, om fouten te voorkomen.