Word neemt de taalinstelling van je toetsenbord over.
Wanneer die in Engels (VS) (of een andere taal) staan, dan zal de
spellingcontrole van Word automatisch deze instellingen overnemen.

Controleer in het configuratiescherm bij landinstellingen of deze op NL staat!
Kijk in Word bij Extra/Taal/Taalinstellen
Klik op Nederlands en druk op de knop Standaard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk sla je per ongeluk wel eens de toetsencombinatie alt-shift aan, daarmee switch je de taalinstellingen van je toetsenbord. Nog eens alt-shift, en je toetsenbord staat weer goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ctrl shift zou wel eens beter kunnen werken..
Reactie op hierboven, je kunt ook bij de instellingen van de taalbalk de andere talen weghalen zodat je alleen NL overhoudt (of een andere taal die je wilt). Op die manier voorkom je dat je per ongeluk switcht door alt+shift

Control Panel - Regional and Language Options - Languages - Details
in de Engelse XP
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij helpt het soms om op Num of Scroll te drukken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Num(Lock) en Scroll(Lock) regelen inderdaad weer andere instellingen. In het geval van NumLock de functie van het NumPad (schrijf je er getallen mee (NumLock aan) of gebruik je het voor de pijltjestoetsen (NumLock uit)?)
Ik druk vaak op ctrl+shift blijkbaar want bij mij gebeurt t ook vaak. nog een keer ctrl+shift lost het op.
Een betere oplossing is je computer uit het raam te gooien en iets belangrijkers te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ctrl - shift lost het probleem op. Waarschijnlijk heb je per ongeluk die combinatie ingedrukt, nog een keer indrukken en je hebt waarschijnlijk weer de juiste te pakken (anders net zo vaak blijven doen tot het klopt, is afhankelijk van het aantal "toetsenborden/talen")
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga naar configuratiescherm en dan landinstellingen. Kies toetsenborden en talen en laat alleen nog het volgende toe:
NL Nederlands (Nederland)
Toetsenbord
Verenigde Staten (Internationaal)
Je kan nu niet meer schakelen tussen talen en dan ook niet meer per ongeluk een andere taal selecteren.
Let op! Dit was de Vista uitleg, voor XP ben ik het alweer kwijt (zal iets met toetsenborden zijn in het configuratiescherm).