Mijn vriend wil een high end game pc, maar welke kaart moet hij het beste nemen?

Nvidia GTX 660 Ti 2GB
Nvidia GTX 670 2GB
Nvidia GTX 770 2GB
HD 7970 3GB

Greetz

Toegevoegd na 6 uur:
R9 280x

Toegevoegd na 22 uur:
AMD HD 7870
AMD HD 7950

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Zou de GTX 770 nemen, deze heeft de meeste performance per $
Zie bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit een een G3D performance benchmark en kan sterk verschillen van real-world resultaten in bijvoorbeeld. Qau fps/euro heeft Amd nog altijd de kroon. Let niet op recente prijzen van Amd videokaarten in de vs. (laatste twee maanden) De prijs van Amd GPU's is daar nml erg gestegen door coinmining.
De vraag gaat alleen maar tussen de 770 en de 7970, dat zal per spel verschillen aangezien ze vrij dicht bij elkaar liggen. Volgens mij wint de 770, maar kijk voor al per spel.

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-770-gk104-review,3519-6.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet ook nog de Radeon 280x meenemen in je vergelijk, aangezien dat de nieuwe 7970 is.

http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSIFiempwZlVqUpWhgYGOiCFyam-mXlKVkBOcUFqsltmTklqUbGSVbWSkRGILEvMUbKKVjKztDAHajc3srAAUqYWZhZKsbW1tQA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Qua perfomance is de 280x gelijk aan die 7970
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7970+%2F+R9+280X&id=51
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, daarom moet de vrager die dus ook meenemen in zijn vergelijk. Als je in een winkel staat en een 280x is daar goedkoper dan een 7970 en gelijk qua prijs aan een 770 en je speelt veel Skyrim, wat koop je dan? http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-770-gk104-review,3519-10.html
Waarom dat lijstje met enkel die 4 kaarten?

AMD heeft de beste prijs/prestatieverhouding maar ik zou dan wel kijken naar de moderne generatie. Oftewel eentje uit de R7 of R9 reeks. De interessantste uit die reeks voor een pc met al wat grafische power, lijkt mij momenteel de AMD R9 290
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb jij die link aangeklikt? Dan zie je dat AMD ergens onderaan bungelt....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke link?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens is de nieuwe generatie stiekem de oude generatie, maar dan gerelabeled. Als een 7970 dus goedkoper te halen is dan een 280x, kan je net zo goed de 7970 halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In prijs maakt het allemaal niet zo veel uit. De r9 280x heeft echter wel een aangepaste pcb en nieuwe vrm. Performance verschilt echter nauwelijks. Ook hebben de nieuwe r9 series support voor TrueAudio waardoor de processor minder belast wordt als games het zouden ondersteunen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je er een andere link zou bijhalen zou je weer tot andere conclusies komen. Alles hangt er maar een beetje van af hoe resultaten worden weergegeven. Die link bewijst dat nvidia de snelste kaarten in handen heeft en dat is niet te ontkennen. Of ze de beste prijs/prestatieverhouding in huis hebben is dan weer een heel ander verhaal...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben nog steeds benieuwt welke link j4ck bedoelt, aangezien de link die ik laat zien juist een mooi wisselend beeld laat zien tussen de 770 en 7970(280x), dus dan is prijs/welk spel je speelt gewoon datgene wat de doorslag moet geven. http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-770-gk104-review,3519-6.html (wel even meerdere games aanklikken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De link in z'n eigen antwoord, denk ik.
Ik zou voor de hd7970 of de r9 280/280x gaan. (eigenlijk 3x dezelfde kaart) let bij deze kaarten er wel op dat je een goede aftermarket cooler hebt van bijvoorbeeld Asus of XFX. Een alternatief hiervoor zou de GTX770 zijn, die qua performance er sterk bij in de buurt zit.