Hoe stel ik mijn led tv in?

Heb sinds vandaag een nieuwe led tv van Samsung.
Deze heb ik aangesloten op mijn pc maar pictogrammen zijn niet zo scherp als de instellingen op 1080p staan nu heb ik hem ingesteld op 1280x1024 75 hertz dan ziet het er wel scherper uit maar is dit ook mogelijk op 1920x1080?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

1 Aansluiten met HDMI/DVI(niet VGA)
2 Bureaublad uitbreiden (geen gekloond beeld, alleen als je monitor ook 1920x1080 is)
3 resolutie instellen naar 1920x1080p @60hz
4 als 3 niet lukt je videokaartdriver updaten

5 kijk ook nog even goed of je wel de videokaart en niet het moederbord (met Intel HDx000 bijv.) hebt aangesloten.

Toegevoegd na 47 seconden:
Van 75 hertz gelijk afhalen, meeste tv's kunnen dat helemaal niet aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ja elke huidige tv moet gewoon 1920x1080 kunnen accepteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kleine toevoeging.. Hoe oud is je videokaart?? Je pc beeldscherm is een stuk kleiner waarschijnlijk, dan lijkt het zowiezo al veel scherper als op tv. Kijk even of je pc wel eens op 1920x1080 kan..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke videokaart van de afgelopen 10 jaar of wellicht ouder kan gewoon een 1080p bureablad aan, zolang je dus geen films of games gaat doen. Als je videokaart 1 miljoen statische pixels uit kan poepen kan ie ook wel 2 miljoen statische pixels uitpoepen. De tijd van maximale resolutie (voor statisch beeld) is volgens mij wel voorbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Videokaart HD5850 en het is dit scherm http://tweakers.net/pricewatch/330703/samsung-series-5-ue22f5400-zilver-zwart.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enige waar een resolutie door beperkt wordt is de uitgang/protocol van de verbinding. Maar 1920x1080 wordt door elk protocol wel behaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet geen probleem zijn. Wat je nog kan proberen is op je tv iets in te stellen als PC direct of pure input. Heb je het met HDMI aangesloten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Switch eens naar PC of Game modus. op je tv
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan dan zijn dat je 4:4:4 reproductie krijgt welke luma/chroma problemen op lost (niet op elke samsung wellicht) http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue32f5000-201308253262.htm Zoek naar 4:4:4 op die pagina (ctrl-f)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer ook even met 1920x1080 50hz en dan op 60hz te vergelijken.