Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik via het internet een document thuis afdrukken?

Ik heb een HP Laserjet P1005. Dit is een USB printer.
Ik wil niet dat er thuis een computer aan staat.

Dus zal deze vraag tweeledig zijn.
a) is er een USB-Wifi/Ethernet printer adapter?
b) Kan ik dan via een Chrome extentie/programma/Android app een document via het internet elders, thuis afdrukken?

Zodat ik bijvoorbeeld op mijn werk die opdracht kan geven, en deze dan thuis van de printer kan pakken.
I.p.v. dat ik op mijn werk afdruk, deze moet opvouwen en meeneem naar huis. Of dat ik thuis eerst de PC moet aanzetten (deze staat normaal uit!) en dan pas kan afdrukken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor Android heb ik ook PushBullet ontdekt. Waarmee ik tussen Chrome of Android apparaten eenvoudig 'iets' kan delen. Zo kan ik bijvoorbeeld een youtube filmpje op mijn werk ontdekken en deze link doorsturen naar mijn tablet thuis. Als ik dan thuis kom en mijn tablet aan zet, komt er vanzelf een push notificatie met deze link en kan ik het filmpje bekijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
5.2K
bamibal
10 jaar geleden
Heb je je al eens verdiept in Cloudprinter van Google? Ik heb het zelf nog niet getest, maar het klinkt als iets wat jij zoekt.
http://www.google.nl/cloudprint/learn/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb er in het verleden wel eens mee getest, maar toen niet als volwassen beoordeeld. Zal er opnieuw eens naar kijken.
Mijn printer is ook te oud, voor de apps van HP zelf. Dat zal vraag b) oplossen denk ik. Zit ik nog steeds met vraag a).
Want ik wil niet een pc laten draaien 24/7 met zijn stroomverbruik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De HP LaserJet P1005 ondersteund deze functie niet direct. Hij kan wel benaderbaar zijn via de Cloud Printing maar je moet de printer dan delen via een laptop of computer. Daarna moet je Cloud Printing instellen zodat hij via het internet bereikbaar is.

Er zijn printers op de markt die "Cloud Printing" mogelijkheid hebben inbegrepen. Dit is de optie die jij eigenlijk nodig hebt. Hiermee kan je wel vanuit je werk naar je thuis printer een printopdracht sturen.

Zie de bron voor meer informative over Cloud Printig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja,

a) wat je nodig hebt noemt men een printserver. Tegenwoordig zijn dat kleine kastjes waar je 3 dingen op moet aansluiten: de stroomadapter, de UTP-kabel naar je netwerk en de USB-kabel van je printer.
b) om ook van buiten je netwerk printopdrachten te kunnen versturen moet je zorgen dat je buiten je netwerk ook 'binnen' je netwerk kan zijn. M.a.w.: start een VPN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding