Ik wil mijn windows kopieren naar een SSD, is dat mogelijk?

Ik ben van plan een SSD te kopen van 60GB. En ik heb nu een 1TB HDD. Maar nu kom ik bij een probleempje. Ik wil mijn windows 7 Home Premium op de SSD laten draaien. Maar ik wil daar Alleen mijn windows op laten draaien. Programma's en de rest mag op de 1TB HDD. (ps. Is dit wel slim?)

Ik heb geen zin om mijn instellingen te veranderen (Gebruikersnaam enz.) want dan heb ik gelijk weer problemen met de Thuisgroep. (ik ben de host)

Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

er is speciale software etc. om dat voor je te doen. maar dan moeten echt alle programma's over, en dat gaat niet lukken op een ssd van 60GB.
dus waarschijnlijk moet je alles opnieuw installeren.
een 60GB SSD voor het systeem en 1TB HDD voor overige software en bestanden is wel slim, het voordeel hiervan is dat de achtergrondprocessen van windows etc. veel sneller zullen werken en het systeem ook sneller zal opstarten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke software is dat dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is bijvoorbeeld: http://www.paragon-software.com/nl/home/migrate-OS-to-SSD/ maar om je hdd van 1tb over te zetten naar een 64 GB SSD is onmogelijk
In principe kan het wel. Je moet er wel rekening mee houden dat een SSD anders werkt dan een HDD, wat betreft formatteren.
Ik persoonlijk vind 60 Gb te klein. Wanneer je je programma's op de HDD zet, is je snelheidswinst niet al te groot. De computer zal sneller starten, maar zodra je de harde schijf aanspreekt, zal de met de snelheidsbeperking van deze schijf rekening moeten houden. Mijn SSD is 250 Gb en in twee partituren verdeeld. Alle programma 's starten van deze disc.
Windows heb ik met een partition manager 1 op 1 gekopieerd. Intussen zijn er ook programma's die dit snel kunnen doen.