Wat voor interne harde schijf is het beste voor de ps3 slim?

Ik heb me Playstation 3 boven op zolder en hij gaf gisteren aan dat hij geen opslag ruimte meer had, ik wil een 500 gb of hogere (als die er zijn) gaan kopen alleen de rotatiesnelheid 7200 rpm bleek vrij hoog te zijn dat het schadelijk kan zijn voor de ps3. weet iemand wat ik het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Antwoorden (2)

Ik zou gaan voor een SSD upgrade. tich maal sneller. verder zou ik gewoon je muziek e.d opslaan op een NAS. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een 2,5 inch SATA hardeschijf van 1TB installeren

Toegevoegd na 58 seconden:
Je kunt trouwens gerust een 7200RPM hardeschijf installeren gaat je PS niet stuk van aangezien die hardeschijf in een behuizing zit ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor je Playstation profiteer je het meeste van goede accestimes. Ik zou voor een Western Digital Scorpio Blue WD10JPVT gaan. 1TB, en dat voor een redelijke prijs, en scoort goed op het gebied van accestimes.

Kwa schrijfsnelheden en geluid moet je je geen zorgen maken. De PS3's ventilatoren zijn toch wel luidruchtiger, en je hoeft nooit grote bestanden op te slaan met een snelheid die sneller is dan je via PSN kan downloaden. Een goed alternatief is de Toshiba MQ01ABD100.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord. ik heb wat rond gesnuffeld en ik vroeg me af of deze van 2TB ook zal passen op me ps3 slim?? Merk: Western Digital
Serie: Green
Uitvoering: WD20NPVT
Opslagcapaciteit: 2TB
Hardeschijf bus (intern): SATA-300
Afmeting> Behuizing bay intern: 2.5" | Hoogte: 15mm [Terwel Die Van De Ps3 9,5mm Zijn]
Drive cache: 8MB
Euro per GB 0,07 http://tweakers.net/pricewatch/316791/western-digital-green-wd20npvt-2tb/specificaties/ als ik me ps3 uitbreid moet ik dan een nieuwe voeding/ventilator ofzo i.p.v dat het kapot zou gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet gaan. Alleen betaal je wel wat meer per GB natuurlijk. Maar wanneer je denkt 2TB te kunnen benutten, is het zeker geen slechte keus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit nu even te kijken. Die HDD is wel wat dikker, en de bracket van de PS3 sluit best wel nauw. Ik durf het bij nader inzien dus niet met zekerheid te zeggen of deze fysiek zal passen in de bracket.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even naar mijn PS3 gekeken (ik heb ook een Slim), en eigenlijk denk ik niet dat het zal passen. Je kan het natuurlijk proberen, en het terugbrengen wanneer hij niet past. Maar als je dat niet wil, zou ik het gewoon bij een dunnere 1 TB houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo ik heb nu de Western Digital Scorpio Blue WD10JPVT 1tb in me ps3 slim zitten, vind em wel redelijk gaan, alleen kom nou meer fout coders / error's tegen en als ik ene game speel en hij komt op gang dan blijf tie iedere keer hangen. is er een manier om dat te fixen of zou Toshiba MQ01ABD100 dan echt beter zijn voor de ps3 slim??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou niets uit moeten maken. Wellicht dat er iets mis is met de manier waarop hij geformatteerd is? Kwa compatibiliteit is het hetzelfde. De PS3 schrijft gegevens naar de ene schijf die hij ook naar de andere schijf zou schrijven. De Toshiba zal dus niets anders doen. Wellicht dat het een idee is om even met de Playstation support contact op te nemen: Telefoonnummer: 0495 574 817 (Interlokale kosten)
Openingstijden: maandag t/m vrijdag, 9:00 uur tot 22:00 uur
zaterdag 10:00 uur tot 16:00 uur.