Als ik met fraps een spel record en ik store dat op een 7200 rpm harde schijf. Krijg ik dan meer fps dan op een 5400 rpm harde schijf?

Stel ik record battlefield 3 en ik haal met de 7200 rpm 65 fps. Is dit dan minder met de 5200 rpm harde schijf?

Toegevoegd na 11 uur:
Zouden jullie hier dan nog even naar willen kijken?
http://www.youtube.com/watch?v=bEGDgzlc7mA
Ik denk dat deze man zegt dat het er wél aan ligt.

Natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk dat het aan je videokaart ligt. Maar wat ik uit dit filmpje kan halen is dat het mede aan je storage ligt.

Nu is het wel zo dat deze 2 ssd's gebruikt vs 1 7200 rpm harde schijf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik heb het filmpje bekeken en je vermoeden klopt volgens mij. Wanneer je de te recorden game draait vanaf dezelfde hardeschijf als waar je je filmpje laat opslaan kan de performance van je HDD een beperkende factor zijn. Met andere woorden je HDD moet de enorme hoeveelheid data van het filmpje wegschrijven, en tegelijkertijd data aanleveren voor het spel wat je aan het spelen bent.

In het filmpje laat hij zien dat je met een snellere schijf dit probleem minder snel hebt, omdat deze wel snel genoeg de data kan aanleveren terwijl er wordt opgenomen.

Dus je videokaart en processor kunnen de beelden wel gewoon snel genoeg renderen, maar je opslag wordt nu de beperkende factor. Dus de videokaart en processor staan in feite te wachten op nieuwe data om te verwerken.

Dus moraal van dit verhaal: een tragere schijf KAN je fps kosten. Dit hangt dus vooral af van de instellingen waarop je een filmpje wilt opnemen en hoe groot de datastroom is die daaruit resulteert. Om op je voorbeeld terug te komen; of de 5400rpm schijf ook echt minder fps zal opleveren zal dus volledig afhangen van de opname instellingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee daar heb je een vlottere videokaart voor nodig voor het sneller maken van je pc zal het wel helpen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd het filmpje wordt gemaakt met fraps en daar heeft de rpm niets mee te maken
het bewerkt en slaat alleen wat sneller op bij bewerking maar de framerate blijft hetzelfde.
capthavoc