Welke Mac kan ik het beste kiezen als ik hem wil gebruiken voor Grafisch Vormgeven?

Ik wil de opleiding Grafisch Vormgever gaan volgen. Daarbij wordt er veel gewerkt met Apple computers en laptops. Welke Mac laptop kan ik het beste kiezen? Moet in elk geval werken met programma's als Illustrator, Photoshop, QuarkXpress en Indesign.

Wat voor mac is hiervoor het meeste geschikt? Ik heb namelijk werkelijk geen verstand van Apple..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

De programma's die jij noemt zijn er ook voor Windows pc's en laptops. Dus voor je opleiding en/of werk is het niet echt een 'must' om een dure Mac te kopen.

Zelf gebruik ik de MacBook Pro en daar ben ik heel erg tevreden over. Ik betwijfel of ik nog ooit terug zal 'overstappen' naar Windows. Ook heb ik de MacBook Air (11") en die werkt al net zo fijn. Het is heel even wennen, maar binnen een paar dagen kun je al aardig uit de voeten.

Als het jou niets uitmaakt wat het kost, kun je een MacBook nemen. Maar de MacBook Pro die ik heb (maart 2011) kostte destijds meer dan € 2500. Aan jou de keus of je dat er voor over hebt. Inmiddels zijn ze weer wat verbeterd en iets minder duur geworden. Maar ze zijn nog altijd aanzienlijk duurder dan een Windows laptop waarop je - zoals ik al zei - de software net zo goed kunt gebruiken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ben zelf een Macbook gebruiker...heel erg tevreden over! voor het werk wat jij moet gaan doen zou je toch echt naar een macbook pro moeten en ik kan adviseren om dan niet de goedkoopste versie te nemen maar een goeie processor en voldoende werkgeheugen te kiezen.

Als je naar een vaste mac wil zou ik voor een iMac gaan of voor een Powermac. wel ook goeie processor en voldoende werkgeheugen in laten zetten.

Echter hangen aan al deze computers dan wel een redelijk prijskaartje....de Powermac zal waarschijnlijk de duurste zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van je budget zou ik een MacBook nemen met een wat groter scherm, dat is prettig werken als je (bijv. in Photoshop) veel menuutjes open hebt staan.

Alle machines van Apple zijn geschikt om het Adobepakket op te laten draaien, maar met wat meer werkgeheugen werkt het wel prettiger.

Succes en veel plezier daar, ik heb die opleiding daar ook gevolgd :-)