Is het mogelijk om gegevens op mijn kapotte micro SD kaart te herstellen?

Een aantal dagen geleden heeft mijn micro sd kaart die ik voor mijn Blackberry gebruik het begeven. Ik kreeg een foutmelding waarin werd gesproken over fatale fouten die zijn gemaakt. Nu weet ik zeker dat het aan mijn kaartje ligt en niet aan de cardreader van mijn telefoon aangezien het kaartje het niet doet op andere telefoons.

Nu heb ik het kaartje in mijn telefoon terug gedaan en die met een USB aan mijn computer gelinkt maar daar pakt hij hem niet. Ik krijg dan: computer>RemovableDisc"x">0kb
en als ik een File Recovery programma probeer kan ik de USB poort niet selecteren omdat er "niks op staat".

Ik heb toen de hoop nog niet opgegeven en het via een externe card reader geprobeerd.. Zelfs dan pakt hij hem niet! Mijn laatste hoop gaat uit naar het opsturen van mijn SD kaartje naar een bedrijf dat files recovered, het probleem is alleen dat die optie me een hoop geld gaat kosten.

Op mijn SD kaartje staan veel belangrijke en dierbare foto's en filmpjes. Ik hoop dat iemand hier nog een laatste tip heeft voordat ik mijn geld verspil.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Helaas ik zou ook hebben gezegd probeer het met recuva
Maar je hebt al een soortgelijk programma gebruikt
Dus helaas
misschien is er nog hoop door meerdere verschillende proggies te proberen
wat de 1 niet kan kan de andere misschien wel ?

ik vraag me af of je een MSdkaart verder kan echt recoveren
Het is namelijk geen harde schijf maar een chip en als die eenmaal de geest geeft verliest hij eigenlijk, meteen al zijn data.

is het bedrijf wel, een niet goed geen kosten bedrijf ?
want ik geef je eigenlijk weinig hoop

Toegevoegd na 16 minuten:
nog een laatste redmiddel misschien
maar deze is echt op eigen risico
probeer de kaart opnieuw te formateren ?
dat klinkt raar maar met recuva kun je zelf onder een nieuwe format de oude nog terug vinden, tenminste dit geld wel met gewone HDs.
ik zou zeggen probeer dit eerst eens met een goed werkende microsdkaart? of dat echt wel lukt.

zet er bestanden op (op die goedwerkende kaart) en formateer hem dan eens en verwijderd daarna de hele partitie ook nog eens (via schijfbeheer)
en laat dan pandore? of recuva eens zoeken
dan kan het zijn dat hij 2 oude partities vindt
herstel de oudste dan
met een beetje mazzel komen daarmee je bestanden weer terug
wellicht zonder eerste bestands letter oid maar dat kan je zelf dan wel invullen.

lukt het dan heb je misschien kans dat het met je oude kaart ook lukt
maar zoals reeds gezegd eigen risico

Wil je kaart helemaal niet eens meer formateren en partititioneren dan kan je dat bedrijf ook wel vergeten.
dan weet je dat ook weer
Dan is je chip gewoon gebakken :(

probleem is als je het doet dan kan het bedrijf er sowieso iets meer mee.

dilemma ;( ..........
capthavoc
11 jaar geleden
Probeer de software in onderstaande link :
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec