Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je veel voordeel in snelheid en andere dingen aan een extra ssd schijf van 32 gb?

Wat voor voordeel heb ik als ik i.p.v van alleen een hdd een hdd + 1 ssd van 32 gb in me laptop laat zetten? start ie dan alleen sneller op doordat mijn besturingssysteem erop zit en misschien browsers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
824

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een ssd schijf is zeker sneller en ook stiller dan een normale harde schijf, het is alleen jammer dat ze op dit moment nog zo klein zijn.
Je kan inderdaad je besturingsysteem er op zetten en zal je laptop zeker sneller functioneren, maar dat is alleen voor wat het opstarten en je besturingssysteem betreft.
Alleen daar boek je winst op, je overige software staat op je tragere gewone harde schijf en daarmee gaat alle winst verloren.
Het sneller kunnen browsen heeft te maken met een combinatie van factoren, zoals je verbinding, netwerkkaart, router, daarna het geheugen en dan pas je schijf.
Je browser wordt geladen in het werkgeheugen en heeft daarna weinig meer met je harde schijf te maken.

Dus als ik alles zo bij elkaar bekijk dan heeft het eigenlijk weinig zin, en zijn de kosten hoger dan de winst die je hoopt hiermee te kunnen behalen.
Dat geld stak ik persoonlijk dan liever in een grotere schijf of meer geheugen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of je een laptop hebt met 2 hd poorten maar meestal vervang je je HDD door een SSD. Vele zeggen dat 32gb meer dan genoeg is, tenzij je veel films en muziek download etc. Het opstarten gaat echt veel sneller en het laden van bijv. programma´s en afsluiten gaat sneller.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding