Kun je met een draadloze printer printen via je laptop terwijl de printer en laptop niet zijn verbonden met internet ?

Toegevoegd na 45 seconden:
Dus hoe kan ik draadloos printen zonder dat ik op het internet zit.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet dat het internet er niks mee te maken heeft, maar dan bedoel ik dus dat de printer niet met de router verbonden is en de laptop ook niet, en dan printen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.6K

Het beste antwoord

ja maar het is niet makkelijk.. dan moet je je laptop instellen dat hij een at-hoc netwerk uitzend en hierop je printer laten verbinden. Niet alle printers en laptops ondersteunen dit jammer genoeg maar in theorie kan het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan; geen probleem.
De printer en laptop moeten wel op hetzelfde netwerk zitten, dus verbinding hebben met je router.
De draadloze printer werkt via je -eigen- netwerk, niet via het internet.

Toegevoegd na 15 uur:
Je uitbreiding verandert de hele vraag....
Peer-to-peer, dat kan wel eens lastig zijn. Daar kan ik het je het antwoord niet op geven.
11 jaar geleden
Bij de mijne niet, (Canon MP640R) daar was ik ook onaangenaam door verrast! Belachelijk hè?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het internet zelf heeft er niet zoveel mee te maken.
Maar wel dat je printer rechtstreeks op de router is aan te sluiten.
En niet via een andere vaste pc dus draadloos rechtstreeks.
Waar je op moet letten bij aanschaf is niet alleen dat hij wifi heeft
Maar ook dat het bedieningspaneeltje de mogelijkheid biedt een code in te voeren om te verbinden met je wifi dus toetsen heeft of een touchscreen heeft met deze mogelijkheid.
capthavoc