Welke videokaart kan ik het beste nemen om de Sims 3 en Skyrim te spelen?

Ik heb nu een NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i maar dit werkt niet. Welke (het liefst onder de 100 euro) videokaart zou ik dan moeten nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Ik weet niet welke precies uit mijn hoofd, maar een videokaart van ATI van de 5400-5700 series of nVidia GT 330-360 / 430-460 (weet de prijzen van allemaal niet ongeveer) zullen wel voldoen, lijkt mij.

Kijk bij de specificaties van videokaarten bij de winkel naar keuze. Voor Sims raad ik je aan een videokaart met minimaal 512MB aan geheugen en een bitsnelheid van 128bit. Heb je dat, dan moet het wel lukken :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is aan te raden even weer in te lezen alvorens een antwoord te geven over GPU's ondertussen zit AMD (Ati heet het al jaren niet meer) op de 7XXX serie en Nvidia op de 6XX serie. Voor Skyrim is de zwaarst mogelijke videokaart gewenst. Voor de sims hoef je dan geen enkele advies meer te geven, als Skyrim goed draait dan sims 3 ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet inderdaad dat Nvidia en AMD (inderdaad, geen ati, gewend om ATI te 'zeggen') al in de 7xxx en 6xx series zitten, maar ik begon daar niet over omdat dat zwaar teveel is voor de Sims. Ik lees nu ook pas dat hij óók voor Skyrim wilt, daar had ik overheen gelezen. In dat geval had ik 'm ook een zwaardere gpu aangeraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed uitgebreidt antwoord

Andere antwoorden (2)

Voor onder de 100 euro is de AMD Radeon 6850 de beste keus.

http://tweakers.net/pricewatch/293531/xfx-radeon-hd-6850-1gb.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens moet je wel goed kijken of deze wel in je systeem past, je de goede aansluitingen er voor hebt, en je voeding zwaar genoeg is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze kaart geeft een stuk mindere prestaties maar heeft een stuk grotere kans in je systeem te passen:

http://tweakers.net/pricewatch/300439/sapphire-hd6670-1gb-gddr5-low-profile.html#tab:info
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de nVidia geforce gt 430 moet het makkelijk lukken, hij kost 60-70 euro. Hiermee kan je zelfs battlefield 3 spelen als je processor er compatibel mee is