Welke is processor is beter als ik blue ray films van ca 8 Gb wil kijken op mijn laptop: intel i5, i7, of een AMD A4?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blu-ray films zijn geen 8GB groot, dat zijn zeer waarschijnlijk .MKV (x264) rips.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verder is je vraag vreemd. i5 vs i7 kan prima, maar A4 is van een veel lagere klasse. Blu-ray films en x264 kan je met alle huidige procs afspelen.

Antwoorden (3)

Met een i7 en een 2G videokaart nVidea is het bij mij in ieder geval een genot om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De processors zijn alle drie voldoende. Het beeld hangt vooral af van de videokaart. Van deze drie processors is de i7 trouwens wel de beste (en de duurste). Dit zorgt voor een snellere laptop die zware programma's beter draait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan een pan van 400 euro gebruiken om een ei te bakken, of een pan van een 10tje, die net zo goed een ei bakt..

als je echt puur een ei wil bakken, (dus film wil kijken), zou ik gaan voor een a4, als je toch wat meer geld uit wilt(kan) geven, ga dan voor een i5 3570k. of een i7 3770k.

die laatste intel processoren hebben snellere onchip gpu, die sneller is dan die van amd, de i5 2500k / i7 2600k hebben deze nog niet, en zijn dus minder geschikt voor grafisch werk.

als je laptop een losse grafische chip heeft, maakt het weer weinig uit tussen i5 2*** of 3***.. de 3000 serie is wel zuiniger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De AMD onboard GPU is juist altijd beter dan die van Intel op gelijk prijsniveau: http://www.theinquirer.net/inquirer/review/2171317/intel-ivy-bridge-hd-graphics-4000-review/page/2 Naast het feit dat die onboard dingen helemaal niet aan te raden zijn voor grafisch werk/games.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slechts een filmpje kijken op je laptop valt eigenlijk sowieso niet onder 'grafisch werk'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog dat wordt over het algemeen afgehandeld door de CPU (als GPU accelaration niet mogelijk is/ingeschakeld is).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ eNdEmiOn, lezen... maar ik zal het even met duidelijker zetten
die laatste intel processoren hebben snellere onchip gpu, die sneller is dan die van amd, de i5 2500k / i7 2600k hebben deze nog niet, en zijn dus minder geschikt voor grafisch werk. dan heb ik het over de SNELLERE gpu, dus zullen ze wel een slomere hebben? verder: filmpjes zie je, dus is grafisch en gpu acceleratie staat aan tenzei je het uitzet of je geen drivers hebt en hier is mijn i5 3570k sneller dan mijn amd chipje, maar dat ligt mogelijk aan de game waarmee ik het getest heb, de AMD is inderdaad sneller met pieken, maar heeft ook diepere dalen, met vsync aan is de i5's IGP constant op 60 fps, de amd valt nog wel eens terug naar 50fps