Weet iemand of er al onderzoek gedaan is naar de straling uit je laptop die vaak op schoot gezet wordt?

Vroeg het mij af, want mijn benen gaan soms raar tintelen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Voor zowel de straling van een laptop mede als de mobiele telefoon en de magnetron is er een zekere risico voor de vruchtbaarheid. In de media wordt hier niet veel over gesproken maar wetenschappelijk onderzoek heeft het volgende uitgewezen: (zie bron vermelding voor volledig onderzoek)

The full conclusion of this study consists out of two points:

1. A decrease in the percentage of live sperm cells in a vital, progressive motility in semen is correlated with the frequency of usage of cell phones.

2. An increase in the percentage of sperm cells with abnormal morphology is associated with the duration of exposure to the waves emitted by [cell phone] equipment.[5]

De straling uit de laptop is wel degelijk vergelijkbaar met die van de telefoon wanneer je draadloos internet gebruikt. Het is dus niet aan te raden deze op de schoot te plaatsen maar liever op een tafel of gebruik een soort ondergrond tussen de schoot en de laptop die de straling tegenhoudt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zet je laptop eens helemaal uit. Haal ook alle snoeren eruit, als je wilt.

Zet dan de laptop op je schoot alsof je ermee bezig bent. Houd je handen bij muis of toetsenbord, net zoals je normaal doet als je met je laptop werkt.

Blijf een uur in die houding zitten, precies zoals je doet wanneer je normaal met je laptop werkt.

Wedden dat je benen gaan tintelen?
Cryofiel
14 jaar geleden
Jazeker! Alleen de warmte al is schadelijk, een half uur je laptop op schoot houden is net zo slecht als continu voor een oven staan te werken (kok).

Het gevolg is dat je lieve zak een flink aantal graden warmer wordt waardoor de spermacellen beschadigd raken. Het is niet zo dat je onvruchtbaar raak, maar het werk in bed heeft per definitie dan minder kans van slagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ook voor dames? Die hebben meen ik geen lieve zak.
Ik heb het net onderzocht, maar nee, buiten warmte geen straling! Zou me er niet te druk om maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou maar eens een laptop bij een radio(of andersom) dan heb je alle kans dat je allemaal vreemde storingen op je radio hoort.ja inderdaad je laptop zendt radiogolven uit.Die zullen in weefsel hooguit miljoensten van graden de temperatuur verhogen.maar waar malen we om? S zomers uren in de zon bakken is duizenden malen schadelijker dan een verwaarloosbare radiostraling van een laptop.Vroeger hadden mensen zendbakjes 27mc met soms linearen van wel 1000 watt. Of mensen die portofoons gebruiktn zijn ook niet bij bosjes dood neer gevallen?