Hoe kan ik mijn toegewezen videogeheugen vergroten?

Ik kan het niet in mijn bios veranderen, mijn bios is up-to-date en ik weet het niet meer..

Huidige grafische kaart; Intel HD graphics(core i3) - 128MB toegewezen. Maar het Gedeeld grafisch geheugen is 1755MB, dus ik zou het moeten kunnen veranderen. Ik wil het minimaal op het dubbele willen zetten als dat mogelijk is..

Kan iemand mij verder helpen?

Laptop specs; http://www.kieskeurig.nl/laptop/acer/aspire_5742-384g32mnkk_lxr4f02281/specificaties/954312/

eventueel sorry voor catagoriefout.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat me niet om de snelheid, het gaat mij meer om de mogelijkheid om bijvoorbeeld een game te kunnen spelen van jonger dan 5 jaar geleden..

Antwoorden (1)

De grafische kaart heeft een eigen vast omlijnd geheugenkader van 128 Mb. Dit kan je niet vergroten of je zou een andere grafische kaart met meer geheugen moeten installeren. (512 Mb)

Een gedeelte van het werkgeheugen van de computer wordt door Windows zelf toegewezen aan de grafische behoefte als daar noodzaak voor bestaat (tot max. 1755 Mb in jouw geval, afhankelijk van de grootte van het geplaatste geheugen, waarschijnlijk 4 Gb).
Vergroten of zelfs verdubbelen van deze ruimte kan niet en heeft ook geen zin.
Het werkgeheugen wordt door veel meer toepassingen tegelijkertijd gebruikt en door het besturingsprogramma beheerd. Dit om er voor te zorgen dat gebruikte applicaties zonder problemen kunnen blijven draaien.

Als je het werkgeheugen vergroot/verdubbeld dan zal het besturingsprogramma de video cache automatisch ook vergroten maar nooit meer dan ca. 1900 Mb. = ca. 1,9 Gb)

Een game applicatie gebruikt niet alleen videogeheugen maar ook veel werkgeheugen voor de ondersteunende taken.