Hoe heet een soort externe hardeschijf met meerdere poorten die computerzaken gebruiken?

Computerzaken gebruiken zo'n apparaat die verschillende poorten heeft zoals ATA, SATA, IDE voor je nieuwe en oude hardeschijven die je dan op je computer kan aansluiten (via USB). Vervolgens kan de computer dan je hardeschijven 'zien' in Windows. Hoe heet zoiets?

Toegevoegd na 34 minuten:
Er kunnen meerdere verschillende type hardeschijven op dus ook FireWire, SATA e.a. Volgens mij ondersteunt een docking station maar één type, toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Een Docking Station.
Plaatje bij antwoord
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Hoewel ik denk dat dit is wat de vrager zoekt kan je hiermee alleen SATA (of alleen ATA(ide)) schijven koppelen, niet beide. Je zal dus twee varianten nodig hebben om alle 4 de soorten schijven te kunnen lezen 2,5/3,5 SATA en 2,3/3,5 (P)ATA (IDE).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt als je een ATA schijf in een SATA dock wil duwen weer eerst dit nodig: http://www.amazon.co.uk/SATA-Hard-Drive-Docking-Converter/dp/B003A4CD80
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Jacob, klik eens op Conrad.nl
hierop kan je IDE en SATA harddisken aansluiten.
voeding zit er bij, en het USB plugje in de PC
Windows ziet een grote 'memory stick' Bestnr.: 974903 - 89
Nummer fabrikant:
DA-70148
Normaal: 22,99 EUR
Nu 17,99 EUR groeten, Dré
Ik denk dat je een USB to Sata converter of een USB to IDE converter bedoelt. Vaak zijn ze zowel naar IDE als naar Sata.

Let wel op welke je kiest. Er zijn er met aparte voeding en zonder. Mijn advies is om met externe voeding te nemen.
Daarnaast zijn er ook USB3 to Sata converters als je wat sneller wilt werken.

USB naar FireWire ken ik niet.