Wat is veiliger voor een professionele werkorganisatie: een nas of een windows home / small business server?

Om toch samen te werken; documenten up te loaden, downloaden enz. vanaf elke willekeurige locatie in Nederland. Wat is dan veiliger gebruik van een nas of windows home server of business server?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als het er om gaat dat je bestanden hacker proof bewaard worden. Is denk ik een NAS veiliger omdat die meestal op relatief onbekende en weinig buigbare software draaien.

Denk dat WHS oid eerder het overwegen waard is als je geavanceerde toegangsrechten over een grote groep gebruikers wilt kunnen regelen.

Bedoel je veiliger in de zin van redundantie dat zou niet uit maken. Raid kan zowel op een NAS als op een server. Hoewel je bij in geval van een NAS daar wel al bij de aanschaf rekening mee moet houden dat die raid mogelijkheden ondersteund.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een simpele nas server in gedachten hebt van ong 500 euro,oftewel zo'n huis tuin en keuken nas servertje, dan is deze totaal niet geschikt. ben je echt professioneel bezig, gebruik je een combinatie van professionele nas server, vlaste omgeving en Windows server produkten firewall enz. Zet deze bij voorkeur in een datacenter.
Er komt nog veel meer bij kijken, maar dit is de basis.