Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bouw ik een pc systeem?

Hallo,

Ik heb een 'upgrade kit' voor mijn computer gevonden.
Namelijk: http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_1155/ALTERNATE/Upgrade_Kit_MSI_H61M-E33_(B3)-i5_2300-4GB/541785/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Mijn vraag is: Waar moet je nou beginnen met het upgraden of installeren van een moederbord?
Heb ik extra kabels nodig e.d?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
682

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet de kast openen. Dan zie je hoe de kabels zijn vastgemaakt op het oude moederbord. Het kan geen kwaad daar een foto van te maken. Dan maak je de kabels los van het moederbord. Je draait de schroeven los waarmee het moederbord aan de kast vast zit. Je legt het nieuwe moederbord met processor en koeler in de kast en zet de videokaart over. Dan sluit je de kabels weer aan. Dit kan soms lastig zijn. Hierbij kun je de handleiding gebruiken om te zien welke kabels waar moeten worden aangesloten. Voordat je de kast dicht schroeft, moet je het systeem testen. Sluit in ieder geval een toetsenbord, een muis en een monitor aan. Als alles goed is, hoor je een piepje en begint de harddisk tevreden te snorren. Als er iets mis is, hoor je verschillende piepjes of helemaal niets. Wanhoop niet, maar controleer de kabels. Meestal is het een kwestie van doorzetten en geduld.

Wees voorzichtig met statische elektriciteit en zwerfspanningen. Deze kunnen het moederbord vernielen.

Op Youtube vind je verschillende instructieve filmpjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het aantal kabels van de voeding naar moederbord blijven vrijwel altijd het zelfde. Geld ook voor harddisk en cd/ aan uit/aan knop die naar moederbord gaan. Het enige probleem is als je er een nieuwe harddisk of videokaart bij neemt. of dergelijke. ook kan het probleem zijn dat kabeltjes nu te kort zijn. Hier zijn verleng kabels voor en splitter kabels voor. op kabeltje.nl of dergelijke.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding