Kan een breedbeeld monitor BenQ aangepast worden naar normaal formaat??

De breedbeeld monitor bevalt me wel op 1 toepassing na
Bij het Programma Coreldraw is alles vertekend
Een vierkant is een rechthoek op de monitor
een cirkel is een ellips .
Kan ik tijdelijk de monitor aanpassen

Toegevoegd na 1 uur:
Het Type is G2220HD
maar de resolutie die daar bij past 1600 X 1200
komt niet voor als ik resolutie veranderen probeer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Heb je wel een breedbeeld resolutie ingesteld ? Als je dat doet, dan zou je geen vervorming moeten zien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Resoluties als 1440x900 , 1680x1050, 1920x1200 zijn breedbeeld, als je een 16:9 scherm hebt dan neem je bv 1920x1080 of 1360x768.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wat is het exacte typenummer van je monitor ? Dan is meteen op te zoeken wat de native resolution is.

Toegevoegd na 1 uur:
De resolutie die bij deze monitor hoort is 1920x1080; 1600x1200 is ook geen breedbeeld. Staat 1920x1080 er wel tussen ? Zo niet, wat voor soort computer/videokaart/OS gebruik je ?
gvrox
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De "native" resolutie van dit scherm is 1920x1080, als je dit instelt bij de beeldscherminstellingen moet alles in de correcte verhoudingen weergegeven worden. Als deze resolutie er niet bij staat is waarschijnlijk niet de goede videodriver geinstalleerd. Over het algemeen kun je dat type achterhalen door te kijken in apparaatbeheer en meestal ook daar updaten door hier rechts op te klikken en voor updaten te kiezen. Als dit niet lukt kun je op de website van de fabrikant de correcte driver downloaden en installeren.