Wat is een core 2 duo processor?

Ik ben op zoek naar een krachtige desktop waar ik muziek op kan produceren en demo s ksn nemen. Nu kan ik een computer krijgen wat een core 2 duo processor heeft.
Is dit krachtig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld tot slecht zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin weer!!! Met een Intel Core2Duo doelt de vraagsteller waarschijnlijk op een Mac (een iMac?).
Met deze computer, die ik ook voor me heb, ben ik in staat om ingewikkelde mixages uit te voeren met zeker 40 tracks en legio FX. Ik gebruik daarvoor Logic Studio 9, maar andere pakketten voldoen ook prima, zoals Cubase. SadeJoella, ik weet niet hoe je producties er uit gaan zien maar een Core2Duo is een waardig stuk gereeedschap voor het doel je omschrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een pc met 2x 2.4 hertz. Windows 7. Ik wil met cubase of ableton werken en de minimale eisen zijn 3.4 hertz.. Daarnaast wordt ook een software geinstalleerd voor het mixen en logitec., minimale eisen is 4 tot 6 gb werkgeheugen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga dan toch voor een Mac. Die eisen hebben vast met Windows 7 te maken...(?) Met een Mac van 300 euro 2e hands kun je al aan de slag met bovengenoemde pakketten.
Zie maar: http://www.bogaertcomputers.nl/index.php?option=shop&shopid=1&categoryid=1082&itemid=9545&linkid=9&/Apple-iMac-17-Core2Duo-2-Ghz-2048-Mb-160-Gb.html http://www.steinberg.net/en/products/cubase/cubase6_specs_downloads.html
http://www.ableton.com/suite-8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op http://www.tweedehandsmac.nl/ vind je nog meet Intel iMac's voor je doel. Voor 500 euro heb je een 2.4 GHz Core2Duo met 4 GB werkgeheugen en 300 GB hd, perfect voor muziekproducties.

Het beste antwoord

Voor het produceren van muziek is dit toereikend, omdat de processoren niet de zwakste schakel vormen.

Bij onderstaande tips ga ik er even vanuit dat je een windows systeem hebt, als ik mij vergis, excuses!

- Om te beginnen heb je een goede geluidskaart nodig, die zit op vrijwel geen enkele pc standaard, omdat ze erg duur zijn. Een degelijke externe geluidskaart heb je al vanaf 200 euro (native instruments). De vertraging die vaak optreedt bij audio productie, latency genoemd, is gerelateerd aan de kwaliteit van de geluidskaart. De dualcore-processor biedt voldoende capaciteit!

- Geheugen is natuurlijk erg belangrijk!

- tip: maak een extra partitie aan op je systeem, installeer xp zo kaal mogelijk (geen overbodige services, geen internet dus geen firewalls en virusscanners, geen screensavers, energiebeheer, geen andere software etc)
Installeer daarop je audio software.
Dan produceer je als een trein!!

Tenslotte: als je echt meer geld denkt te moeten uitgeven, ga dan een goeie mac uitzoeken! De infrastructuur is perfect voor audioproductie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je uitgebreide antwoord gebaseerd op werkelijke ervaring. Toen ik nog met PC's werkte was dit ook precies mijn manier van werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de reactie. Een externe geluidskaart heb ik gevonden! Nu nog mijn twijfel over de desktop. Een iMac is nu nog even te duur voor aanschaf en kan een tweedehands pc krijgen... Zie spec bij andere reactie. Volgens cubase of ableton vragen ze minimale eisen.. ik zou de computer sowieso alleen gebruiken om te produceren

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen dat iedereen die nog een core 2 duo heeft nu zit te loeren naar een i5/i7. Het is zeker niet krachtig naar huidige maatstaven iig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem me niet kwalijk, maar daar ben ik het mee oneens.
Ik moet nog de eerste Core2Duo zien waar je niet in staat bent een redelijke muziekproductie uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een core2duo 2x 2.4 hertz met 4 gb werkgeheugen. Volgens mij is het een core2duo v4500
quadcore en het belangrijkste een goeie geluidskaart wil je alle vst/vsti`s goed kunnen gebruiken. Ikzelf heb een quadcore maar met mn standaard onboard geluidskaart kan ik niet alle synths en effects gebruiken dus een goeie geluidskaart is wel belangrijk...