Monitor gaat op zwart na xp logo bij mijn zwager bij mij start hij door,en heb mijn monitor meegenomen naar mijn zwager en die doet het daar ook niet?

kan het in de stroom aansluiting zitten (frequentie)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Dan ligt het aan de computer en niet aan de monitor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou inderdaad even de computer op een monitor aansluiten waarvan je zeker weet dat hij werkt en dan kijken of hij wel doorstart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft de vraagsteller zo te lezen al gedaan, hij heeft zijn werkende monitor van huis meegenomen en aangesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ja, suf ik las verkeerd, thx.
Als het een LCD monitor is kan het zijn dat de "Backlight" of "Backlight converter" stuk is. Dit kan je zien als je de pc op start en heel dicht op de monitor te zitten. Als je dan wel beeld ziet maar heel erg donker dan l de "Backlight".
Dit is opzich wel te vervangen/repareren maar als je geen handige kennissen heb is het vaak goed koper om een nieuwe te kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doet het wel op mijn monitor bij mijn thuis maar neemik mijn monitor mee naar m`n zwager doet die het ook niet ra ra de pc start wel door zo te horen dus????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet een andere monitor het wel op de pc van je zwager?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begijp uit dit warrige verhaal dat dezelfde combinatie nl:
monitor van @teuntrans + PC van zijn zwager - het WEL doet in het huis van @teuntrans
- het NIET doet in het huis van zijn zwager ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt heel raar maar nar een pc dokter geweest en die gaf een stekker doos met lampje in de schakelaar de schuld
doos verwijdert en de pc met monitor doet het weer raar want had ook buiten de stekker doos geprobeerd
toch bedankt voor de reacties
En je hebt zelf nog niet de conclusie getrokken dat het aan de computer ligt die niet opstart?

Zonder flauwekul: op bepaalde momenten vertoont XP geen beeld bij opstarten. Dit lijkt op het "op zwart" gaan van de monitor. Als de pc dan niet verder opstart, dan blijft de monitor "op zwart".

Kijk eens naar het controlelampje van de harde schijf. Blijft dat wel onregelmatig knipperen? Hoor je de harde schijf ratelen?

Probeer eens de computer op te starten met een cd/dvd. Als hij dan wel opstart, dan weet je het twee keer zeker dat de computer problemen geeft en niet de monitor.