Geluid werkt niet meer

Gister heb ik op mijn oude Dell Dimension 5100, die draaide op Windows XP, Ubuntu 11.04 gezet. De installatie ging prima en het beeldscherm, internet etc. werkt naar behoren. Alleen heb ik een probleem met het geluid, ik hoor helemaal niks. Ik heb een normaal 3,5mm kabeltje lopen vanaf de computer naar mijn beeldscherm (een Hyundai X220W). Van de geluidsvoorkeuren van Ubuntu snap ik helemaal niks. Weet iemand of ik bepaalde drivers ergens kan downloaden zodat het geluid het weer doet? Of natuurlijk een andere oplossing.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bij deze Linux Ubuntu versie schijnen meerdere geluidsproblemen te zijn. (vooral als het om Realtek chips gaat) Lees verder :

https://sites.google.com/site/computertip/geengeluid

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, Ubuntu is ff iets anders, maar helemaal geen probleem...
Zie het plaatje wat ik heb toegevoegd...

Probeer in plaats van autodetect eens te kijken of er nog meer opties zijn...

Verder kun je ook onder volume control nog een ander geluidsapparaat kiezen 2er plaatje

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht je verder hier nog vragen over hebben hoor ik het graag!

Toegevoegd na 3 minuten:
Mocht je verder hier nog vragen over hebben hoor ik het graag!