Met welke combinatie op het toetsenbord kan ik puntjes boven de A krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
28.5K

Het beste antwoord

Hier is het voor mij de " (ofwel ' tegelijk met de shift), en daarna de a of de A : ä Ä .Voor e enzo idem trouwens. ë Ë ö Ö ü Ü . Zonde shift wordt het á é í ó ú .
Soms doet hij het niet / doet-ie vreemd, dan moet ik even tegelijk alt en shift doen, en dan doet-ie weer normaal.

(Alleen op de toets waarmee ik de " en de ' maak, staan een ' en een @ , maar dat maakt niet uit. )

Het makkelijkere en (voor mij) snellere trucje van de alt + nummer-combinaties werkt hier jammer genoeg niet bij de antwoorden en reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je ä/Ä bedoeld: " + a.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
" a (dus een trema gevolgd door een "a")
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shift " en dan snel je A typen. Ä
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg het met shift + control + : gevolgd door a.

Dit geldt overigens voor alle klinkers.

Dit principe werkt bij mij alleen in Word en bijvoorbeeld niet op deze site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is dat waarschijnlijk de snelkoppeling voor Word ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook nogal omslachtig. Je moet me niet vragen hoe lang het duurde voordat ik erachter kwam dat het zo werkte:p Op mijn vorige computer werkte het wel met aanhalingstekens gevolgd door een klinker. Maar aangezien ik vaak nogal sarcastisch ben en dat op dit medium nooit begrepen wordt, gebruik ik aanhalingstekens nogal vaak. En ik ergerde me mateloos aan het feit dat mijn aanhalingsteken veranderde in een umlaut.
ä en Ä
Maak je met ALT 132 en ALT 0196.
AWM
14 jaar geleden
ä -> Alt 132 (Alt ingedrukt houden en dan 132 intikken.